خبرگزاری بسیج: دوره تخصصی عملیات آوار برداری به منظور آمادگی بیش از پیش در شرایط بحران و زلزله از سوی شهرداری منطقه 20 اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۲۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن کریمی مدیر ستاد بحران شهرداری منطقه 20 با بیان این مطلب گفت: به منظور افزایش توان اجرایی عوامل مدیریت شهری و ایجاد آمادگی بیش از پیش، دوره تخصصی عملیات آواربرداری در دو مرحله تئوری و عملی به مرحله اجرا درآمد.

کریمی آوار برداری را یکی از مهممترین اقدامات عملیات نجات و بازسازی برشمرد و افزود: در این دوره، مدیران و بسیجیان شهرداری منطقه 20 مورد آموزش تخصصی  قرار گرفتند تا در بحران های احتمالی بتوانند با عوامل ستاد مدیریت بحران  همکاری کنند.

وی ادامه داد: آشنایی با انواع ساختمان و مدل های فروپاشی و آوار، طبقه بندی افراد نیازمند به امداد و نجات پس از زلزله، مدیریت صحنه آسیب، نقش و وظایف نجات گر و ارزیابی صحنه از جمله موارد مطرح شده در این دوره بوده که به صورت تئوری و عملی اجرا شده است.

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20در پایان یادآور شد: ویژه برنامه های مختلف در قالب کارگاه های آموزشی، مانورهای عملیاتی، توسعه گروهای دوام محلی و برآورد توان عملیاتی نیروهای اجرایی همچنان در دستور کار مدیریت شهری است و شهروندان علاقه مند برای بهره گیری از امکانات آموزشی مرتبط می توانند به سراهای محله و یا شهرداری نواحی مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی عملیات آوار برداری در دو روز و با مشارکت ستاد مدیریت بحران و حوزه بسیج شهدای شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

ارسال نظرات