خبرگزاری بسیج: همایش ملی حسن ابن الهیثم (الهازن) فیزیکدان، ریاضیدان، نورشناس و منجم بلند آوازه جهان اسلام روز پنجشنبه 6 اسفند در شهرستان ری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۲۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ این همایش به مناسبت  انتخاب سال 2015 میلادی به عنوان سال جهانی نور از سوی سازمان جهانی یونسکو و هزاره نگارش کتاب "المناظر" برگزار می شود.

در این همایش هشتمین جایزه علمی – ترویجی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز اهدا خواهد شد. هدف از برگزاری همایش یاد شده معرفی جایگاه علمی ابن هیثم، ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحبنظران در جهت شناخت و معرفی میراث به یادگار مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای بازآفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر بیان شده است.

حجت الاسلام دکتر محمد تقدیری رئیس همایش ملی حسن ابن الهیثم و رییس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در مورد نور در آیات و روایات، دکتر سید ریحانی در مورد ماهیت نور، دکتر آقایانی چاوشی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در مورد نور ماه از نظر ابن هیثم، دکتر فاطمه موحدی طوسی در مورد کتاب المناظر ابن هیثم و اوشین دانیل ذاکاریان در مورد عکاسی در شب سخنرانی خواهند کرد.

همایش ملی حسن ابن الهیثم (الهازن) در روز پنج شنبه 6 اسفند ماه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 18 در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به همت مرکز نجوم این آستان مقدس برگزار می شود.

ارسال نظرات