خبرگزاری بسیج: مراسم عبودیت 1700 دانش آموز دختر در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با محوریت جشنواره شهر مهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۲۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ امید کشاورز شهردار ناحیه 3 شهرداری منطقه 20 با بیان این مطلب گفت: به مناسبت تقارن با ایام فاطمیه، مراسم سن تکلیف دختران 9 ساله منطقه 20 با محوریت جشنواره شهر مهر در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و 1700 دانش آموز از این برنامه معنوی بهره بردند.

کشاورز با اشاره به اینکه جشنواره شهر مهر با موضوع اخلاق شهروندی- سیره محمدی برای اولین بار در شهر تهران در این ناحیه به صورت پایلوت به اجرا در آمده است، افزود: با اجرای این جشنواره، مجموعه آموزه های اخلاق شهروندی از جمله آپارتمان نشینی، مشارکت پذیری، محبت به سالمندان و... از روایات و احادیث نبوی در قالب های هنری، نمایشی و مخاطب پسند به شهروندان و به ویژه دانش آموزان ارائه می شود.

وی به مشارکت آموزش و پرورش، پایگاه های بسیج، مراکز فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: نخستین فاز این جشنواره در مدارس محله 13 آبان در حال اجراست و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است.

کشاورز یادآور شد: مجموعه آموزه‌های اخلاق شهروندی با محوریت سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و با استفاده از سخنرانان مجرب، پرده خوانی، داستان سرایی متناسب با اقشار مختلف ارائه می‌شود تا سیره پیامبر (ص) در جامعه نهادینه شود.

شهردار ناحیه 3 شهرداری منطقه 20 با اشاره به این‌که برپایی مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره نورانی حضرت محمد (ص) از دیگر بخش‌های این جشنواره است، گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از روند اجرایی جشنواره، می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.shahremehr.ir مراجعه کنند.

 بر اساس این گزارش مراسم عبودیت 1700 دانش آموز منطقه 20 با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ری، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20، شهردار و روسای ادارات ناحیه 3 منطقه 20 در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

ارسال نظرات