خبرهای داغ:

اعتراض بسیج دانشجویی پیام‌نور همدان به عدم مجوز به ورود کاندیداهای انتخابات به دانشگاه

بسیج دانشجویی پیام نور همدان اعتراض خود را در بیانیه‌ای به عدم مجوز دانشگاه به ورود کاندیداهای انتخابات به دانشگاه و بسته نگه داشتن فضای دانشگاه اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۷۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان در اعتراض به عدم مجوز دانشگاه به ورود کاندیداهای انتخابات به دانشگاه بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

رب الشهداء و الصدیقین

امام خامنه ای (مدظله العالی): محيط دانشگاه، محيط روشنفكري است؛ محيط دريچه‏هاي باز به سوي انديشه‏هاي جهاني است؛ محيط تبادل فرهنگ و تبادل علم است؛ محيط دربسته‏ايي نيست؛ محيط دربازي است.

با سلام و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) خدمت قطب عالم امکان حضرت بقیه ا...(عج) و شما بزرگواران

با توجه به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و اینکه آینده این کشور و انقلاب در گرو انتخاب درست، صحیح و با بصیرت اقشار ملت بخصوص قشر دانشجو و تحصیل کرده جامعه می‌باشد و از آنجایی که دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، با توجه به اهمیت انتخابات در این برهه از زمان و اهمیت روشنگری و ایجاد فضای گفتمانی و پرسش و پاسخ در دانشگاه‌ها شاهد آن هستیم که طی اقدامی معنادار از طرف دانشگاه پیام نور آیین‌نامه انتخاباتی صادر می‌شود و در آن صراحتاً از ورود نامزدها و کاندیداهای انتخابات به دانشگاه جلوگیری به‌عمل می‌آید و غالباً برنامه‌های تحلیلی و روشنگری از سوی دانشجویان و مطالباتشان از نامزدها در دانشگاه مورد وصول قرار نمی‌گیرد.

در این میان بسیج دانشجویی که اهمیت کار خود را در ایجاد فضای روشنگری در دانشگاه می‌داند اعتراض خود را به نمایندگی از طرف دانشجویان و دانشگاهیان نسبت به سیاست‌های تعیین شده از طرف مسئولین دانشگاه اعلام می‌دارد و وجود چنین دستورات و تصمیم‌گیری‌هایی را نا به‌جا و در جهت تضعیف فضای دانشگاهی و ایجاد یک فضای بسته در دانشگاه میداند.

امروز شاهد آنیم که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و دعوت از کاندیدهای انتخابات در جهت پرسش و پاسخ به دانشجویان با عدم مجوز ورود مواجه و برنامه صورت گرفته لغو گردیده است و این جای نگرانی دارد که در این میان افرادی با تفکرات رادیکالی و مسببین در فتنه 88 به راحتی در دانشگاه حضور پیدا میکنند و تفکرات مسموم خود را به دانشجویان انتقال میدهند و این جای تاسف دارد.

در این فضا بر خود لازم دانستیم که نکاتی را به مسئولین متذکر شویم:

1-ریاست محترم دانشگاه پیام نور این سیاست‌ها بار اولی نیست که در این فضاها ایجاد می‌شود و بار اولی هم نیست که این نکات را متذکر می‌شویم در این میان آنچه که مهم است ضربه‌ای است که در پی عدم توجه به فضای دانشگاه و تاثیر دانشجو در این ایام به کشور وارد می‌گردد، می‌باشد.

دانشجویی که نتواند در دانشگاه خود مسائل کشورش را مطالبه کند کجا قرار است مطالبه کند.

2-مادامی که این فضاها از دانشگاه گرفته شود و درهای دانشگاه بروی روشنگری دانشجویان و مطالباتشان بسته بماند افراد سود جو در دانشگاه نفوذ پیدا کرده و فضای گفتمانی دانشگاه را به نفع خود مصادره خواهند کرد و این ضرر بزرگی است به فضای دانشگاه و جامعه.

3- همانطور که مستحضر هستید دانشگاه پیام نور حجم بالایی در بومی بودن دانشجویان را دارا می‌باشد و این یک فرصت است برای ایجاد فضای مناسب در دانشگاه و به طبع آن در شهر مربوطه و اینکه دانشجویان تاثیر مستقیم در آینده شهر خود دارند لطفا از این ظرفیت و این پتانسیل غافل نشوید.

در آخر باری دیگر بسیج دانشجویی پیام نور همدان اعتراض خود را به عدم مجوز به این برنامه‌ها و بسته نگه داشتن فضای دانشگاه اعلام می‌دارد و از مسئولین درخواست دارد در سیاستگزاری‌های خود در سازمان تجدید نظر کنند و به یاد آورند که امام راحل فرمودند:(اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست برود همه چیزمان از دست رفته است).

و السلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی پیام نور استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار