با پخش هفدهمین قسمت سریال معمای شاه و در ادامه قسمت پیشین این سریال تلویزیونی، موضوع «انتخابات مجلس شورای ملی»، حواشی و معمای آن همچنان مورد توجه این سریال تلویزیونی خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۶۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفته گذشته با پخش قسمت شانزدهم، بینندگان شاهد پرداختن سریال به انتخابات شانزدهمین دوره مجلس شورای ملی در سال 1328 بودند. بهانه ورود داستان به موضوع انتخابات نیز تمایل «محمود وزیری» برای ثبت نام در انتخابات بود اما به دلیل اعمال نفوذ دربار و شخص «هژیر» در این انتخابات و تقلب گسترده، اعتراض‌هایی در سطح جامعه نسبت به این رویداد شکل گرفت. حالا در ادامه قسمت پیشین، «معمای شاه» در قسمت هفدهم به اعتراض مردم به نتیجه انتخابات می پردازد. امیر محمود نیز که در ظاهر یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات است، برای ملاقات با نواب صفوی به طالقان می رود.

در این قسمت بینندگان شاهد سفر محمدرضا پهلوی به امریکا برای دریافت وام خواهند بود. بازگشت آیت الله کاشانی به ایران پس از تبعید و تشکیل مجلس شورای ملی نیز از دیگر رخدادهای قسمت هفدهم معمای شاه است.

این سریال 80 قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. 80 بازیگر اصلی، 520 بازیگر فرعی و بیش از 560 نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال 1391 تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

«معمای شاه» به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های 1317 تا 1357 هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد. علاقه‌مندان علاوه بر رسانه‌های عمومی و رسمی می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این سریال را از طریق سایت رسمی معمای شاه به نشانی www. moamaeshah. ir، صفحه رسمی این سریال در اینستاگرام به نشانی moamaeshahofficialtv و کانال رسمی سریال در تله گرام به نشانی https: //telegram. me/moamaeshah دنبال کنند.

ارسال نظرات