مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده ام الرصاص، سعید حیدری بعد از گذشت ۳۰ سال از شهادتش، صبح فردا پنج شنبه ششم اسفندماه ۹۴ در پایتخت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۶۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده، سعید حیدری امشب چهارشنبه پنجم اسفند ماه 94 در تهران برگزار می‌شود. این مراسم ساعت 21 در مسجد ثارالله واقع در رسالت، خیابان هنگام، میدان الغدیر برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس بعد از گذشت 30 سال از شهادتش در پایتخت برپا خواهد شد. این مراسم صبح فردا پنجشنبه ششم اسفندماه 94 ساعت 9 صبح از مقابل منزل پدری شهید واقع در رسالت، خیابان هنگام، میدان الغدیر، کوچه فتح آبادی آغاز خواهد شد و پیکر مطهر این شهید تازه شناسایی شده بر روی دستان مردم تهران تا یادمان شهدای گمنام پارک الغدیر تشییع خواهد شد. سپس بر پیکر مطهر این شهید نماز اقامه خواهد شد و پیکر برای انجام مراسم خاکسپاری به گلزار شهدای تهران منتقل خواهد شد. شهید سعید حیدری در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده می‌شود.

شهید «سعید حیدری» متولد 1347 تهران از تیپ «المهدی» لشکر 10 سیدالشهدا به جبهه اعزام شده بود که در 21 بهمن‌ماه  سال 1364 در تک ایذایی والفجر 8 به شهادت رسید. پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر جای گرفت. هویت پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 30 سال به وسیله پلاک شناسایی شد. او فرزند نخست خانواده بود که در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

دوشنبه سوم اسفندماه 94 در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر 68 شهید تازه تفحص شده به کشور، سردار سید محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با روایت این ماجرا گفت: «چندروز گذشته مادر یک شهید برای شناسایی فرزندش به معراج شهدای تهران مراجعه کرد و نمونه آزمایش از آن‌ها گرفته شد، بلافاصله پس از خروج خانواده شهید دوستان اطلاع دادند که شهیدی با پلاک و مشخصات پسر آن مادر شهید پیدا شده است؛ آزمایش DNA برای شناسایی آن شهید عزیز ادامه دارد و انشاءالله به‌زودی نام و زمان تشییع آن شهید را اعلام خواهیم کرد.»

ارسال نظرات