آلبرت بغزیان در گفتگو با «بسیج»:

دولت از تولید محصولات ارگانیک حمایت کند

یک اقتصاددان گفت: این محصولات از نظر بهداشتی مشکل زاست و هزینه های بیماری های ناشی از آن بسیار سنگین خواهد بود انتظار ما از دولت این است که از تولید محصولات ارگانیک و سالم حمایت کند.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۱۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت:در گذشته به دلیل کوچک بودن بازار مصرف محصولات ارگانیک وجود داشت اما با گسترده شدن بازار این نیاز احساس شد تا با روش خاصی محصولات بیشتر، ارزان تر و با زمان کمتر تولید شود.

وی افزود: محصولات دستکاری شده ژنتیکی و یا تراریخته با اینکه ارزان تر است اما عواقب خاص خود را خواهد داشت این محصولات از نظر بهداشتی مشکل زاست و هزینه های بیماری های ناشی از آن بسیار سنگین خواهد بود.

این اقتصاددان ادامه داد: این محصولات در کشورهای غربی نیز تولید می شده است اما در ایران این مسئله حادتر است حتی گروهی در این بین به دنبال تقلبی کردن محصولات تراریخته هستند.

بغزیان در خاتمه با اشاره به آثار سوء مصرف محصولات دستکاری شده ژنتیکی مانند سرطان در انسان اظهار داشت: محصولات تراریخته حتما باید توسط سازمان استاندارد و سازمان بین المللی چک شود انتظار ما از دولت این است که از تولید محصولات ارگانیک و سالم حمایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار