رجبی گفت: وضعیت بازار سیب زمینی بهتر نشده که بدتر هم شده به طوری که در حال حاضر این محصول را با قیمت کیلویی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان از کشاورز می‌خرند.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۳۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نعمت رجبی، مدیرعامل شرکت تعاونی سبزین آفاق غرب رجبی و در رابطه با وضعیت بازار میوه و محصولات کشاورزی بیان داشت: در حال حاضر نه تنها وضعیت بازار سیب زمینی بهتر نشده است، که بدتر هم شده به طوری که در حال حاضر این محصول را با قیمت کیلویی 200 تا 300 تومان از کشاورز می‌خرند.

وی در رابطه با قیمت پیاز نیز گفت: هر چند نسبت به ماه گذشته قیمت این محصول کمی پایین آمده اما باز هم قیمت آن با ارزش واقعی این محصول فاصله دارد.

وی ادامه داد: البته باید این را در نظر داشته باشیم که به هیچ عنوان سود افزایش قیمت پیاز به جیب کشاورز نرفت بلکه این سودجویان و دلال‌ها بودند که با دپوی پیاز و عرضه نکردن آن در بازار قیمت این محصول را بالا بردند.

این کارشناس محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: در کل وضعیت امسال کشاورزان چنان نامناسب بود که هیچ یک نتوانستند محصول خود را نگه دارند، و وضعیت اقتصادی بدی را تجربه کردند.

وی اظهار داشت: به جز کشاورزانی که پیاز کاشت کرده بودند بقیه تولیدکنندگان محصولات دیگر دچار زیان شده و متضرر شدند.

رجبی گفت:  وضعیت نامناسب کشاورزی امسال در طی 12 سال گذشته بی سابقه بوده است، البته یک دلیل این شرایط به خاطر رکودی است که در کل بازار وجود دارد و همین باعث شده تا خرید محصولات نیز کم شود و بنابراین مازاد محصول در میدان بماند و همین باعث کاهش قیمت و در نتیجه ضرر کشاورز خواهد شد.

وی افزود: حتی در بحث صادرات نیز از آن جا که پای دلالان بسیاری در کار است، لذا باز هم سود محصول به جیب کشاورز نمی‌رود. تمامی این موارد دلیلی بر وضعیت نامناسب میوه و تره بار شده است.

وی در رابطه با بحث قاچاق میوه بیان داشت: میوه‌های قاچاق از تهران به شهرستان همدان می‌رسد و پیش بینی ما این است که با نزدیک شدن به عید این میوه‌ها به بازار همدان نیز خواهد رسید.

ارسال نظرات