معینی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: متاسفانه مسئولان دولت توجهی به این مسئله ندارند این یک خطر بسیار بزرگی است که در دراز مدت خود را نشان خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۰۳
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

علیرضا معینی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: کشور های غربی که سال ها پیش وارد بحث محصولات تراریخته شده بودند در حال حاضر به دنبال محصولات ارگانیک و سالم هستند.

وی افزود: بسیاری از کمپانی ها و سازمان های غربی که پیگیر محصولات دستکاری شده ژنتیکی بوده اند به تازگی متوجه بلای بزرگ آن شده و درصدد حل این مشکل هستند اما به دلیل رسوخ کردن و پرهزینه بودن آن در کشورهایشان برطرف کردن این معضل بسیار سخت بوده لذا خواهان سرایت دادن آن به کشور های دیگر از جمله ایران هستند.

استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به انتقال بیماری های ناشی از واردات محصولات تراریخته مانند عقیم سازی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان توجهی به این مسئله ندارند این یک خطر بسیار بزرگی است که در دراز مدت خود را نشان خواهد داد.

معینی یادآور شد: دولت باید هرچه زودتر با پشتبانی از کشاورزی سنتی وارد محصولات ارگانیک و سالم شود نه اینکه محصولی درست شود که زنجیره آن به دست کشورهای مستکبر قرار دارد.

ارسال نظرات