تهران مقصد قاچاق برای افراد سودجو در بازار میوه

دبیر مبازره با کالای قاچاق گفت: با توجه به گستردگی بازار میوه و تربار در تهران متاسفانه این مرکز سود آورترین مقصد قاچاق برای قاچاقچیان شده است.
کد خبر: ۸۶۴۲۱۱۶
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر پوراحمد نژاد دبیر مبازره با کالای قاچاق گفت: در حال حاضر ما توانسته‌ایم مدیریت ورودی و خروجی میادین بزرگ تهران را زیر نظر بگیریم تا از عرضه هر گونه کالای قاچاق به خصوص میوه در تهران جلوگیری کنیم.


وی افزود: در بازرسی‌ها اقدامات ویژه‌ای را انجام داده‌ایم اما به دلیل نزدیک شدن به شب عید و توسعه یافتن بازار خرید و فروش میوه باید بیشتر از گذشته بر روی این بازار نظارت داشته باشیم.

دبیر مبازره با کالای قاچاق تصر یح کرد: تا کنون اعلام شده 8 هزار پرونده درباره قاچاق میوه موجود است اما این موضوع قابل قبول نیست زیرا قاچاق این محصول به علت مسافت زیاد تهران با مرزها صرفا از طریق ترانزیت های سرخانه دار امکان‌پذیر است؛ اما تعداد عبور ترانتیت های مجهزی تا این رغم نبوده است.

پوراحمدنژاد اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار خود نظارت بر سردخانه‌های کشور را دارد که علاوه بر آن مسیر ترانزیت‌ها نیز مشخص شده و محموله آنها به خوبی بازدید می‌شود اما چون شرایط نقل و انتقال این محصول بسیار ویژه است نمی توان در تاریکی شب که آنها عبور می کنند به راحتی آنها را بازدید کرد.

وی 30 تن نارنگی پاکستانی و 14 هزار تن سیر خشک را از جمله مواردی دانست که توسط بازرسان نظارت از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

دبیر مبازره با کالای قاچاق گفت: طبق قوانینی که در سال 92 وضع شده ما با کمک تعزیرات، دادستانی و اتحادیه‌ها توانسته‌ایم علاوه بر حمل و نگهداری غیرقانونی این کالاها با فروش آنها حتی در فروشگاه‌های خرد هم برخورد کنیم.

پوراحمد نژاد در ادامه افزود: بیشتر فروشگاه‌هایی که به فروش این محصولات می‌پردازند زیر نظر اتحادیه‌ها هستند و مسئولان مربوطه باید با مشاهده کالاهای قاچاق یا مشکوک به قاچاق از فروش آنها جلوگیری کنند تا در زمان اجرای قانون با مشکلی مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه استان تهران مبدأ قاچاق نیست بلکه مقصد قاچاق برای قاچاقچیان تعریف شده که دارای بازار منفعلی است.
ارسال نظرات