خبرهای داغ:
رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به همکاری 35 مشترک صنعتی استان در طرح‌های کاهش پیک بار تابستان 94 گفت: نتیجه این همکاری کاهش 6 مگاوات مصرف و 900 میلیون ریال تخفیف به این صنایع بوده است.
کد خبر: ۸۶۴۱۹۰۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سمینار آموزشی مدیریت مصرف در بخش صنعتی با حضور مدیران شرکت توزیع برق استان همدان و جمعی از صنایع استان همدان برگزار شد.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این سمینار اظهار داشت: مشترکین صنعتی استان همدان از نظر تعداد یک درصد مشترکین استان را شامل می‌شود که حدود 10 درصد مصرف انرژی برق استان را به خود اختصاص داده‌اند.

لیدا یوسفی با اشاره به طرح‌های کاهش پیک بار تصریح کرد: این طرح‌ها در بازه زمانی مشخص از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح‌های کاهش پیک بار شامل طرح‌های انتقال تعطیلات و تعمیرات سالیانه، جابه‌جایی شیفت دوم و سوم کاری، جابه‌جایی روز تعطیل هفته از جمعه به یکی از روزهای شنبه تا چهارشنبه، بکارگیری مولدهای اضطراری به منظور تأمین بخشی از نیاز مصرف و ذخیره‌سازی عملیاتی می‌شود.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: 382 مشترک در استان همدان مشمول این طرح بودند که در سال جاری 35 مشترک صنعتی در این طرح‌ها با شرکت همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه 20 مشترک در طرح انتقال تعطیلات و تعمیرات سالیانه و 15 مشترک با امضای قرارداد در طرح ذخیره‌سازی عملیاتی همکاری داشتند، گفت: نتیجه این همکاری کاهش 6 مگاوات مصرف و 900 میلیون ریال تخفیف به این صنایع بوده است.

یوسفی با اشاره به بحث ممیزی انرژی عنوان کرد: این فرآیند شامل چهار مرحله بررسی مصرف انرژی، به دست‌ آوردن پارامترهای انرژی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه راهکارهای بهینه‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: با ممیزی انرژی و پرداختن به راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف هزینه‌ها را نیز کاهش داد.

در ادامه این سمینار مهندس بهرامیان از گروه صنعتی شایان برق در خصوص بهینه‌سازی سیستم روشنایی مطالبی را ارئه کردند.

در پایان این مراسم از 35 مشترک صنعتی استان همدان که در طرح‌های کاهش پیک بار تابستان 94 با شرکت توزیع نیروی برق استان همدان همکاری کرده بودند با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات