خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: شرکت در انتخابات بر همه افراد لازم و واجب است، همه در این زمینه وظیفه دارند، ولی کاندیداها نیز باید اخلاق انتخابی را رعایت کنند و از تخریب و تهمت به یکدیگر بپرهیزند.
کد خبر: ۸۶۴۱۸۰۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: هیچ موضوعی در فقه و فرهنگ اسلامی مهم‌تر از این مقوله نیست ولی متاسفانه اهمیتی که لازم بوده به این فریضه داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اعمال خوب از جمله جهاد در راه خدا در حوزه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. عزت، عظمت، رشد فکری و فرهنگی در سایه امر به معروف و نهی از منکر به دست می‌آید.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تشکیل وزارتخانه‌ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: پیشنهادی در زمینه تشکیل وزارتخانه‌ای داده شد تا بر تمام وزارتخانه‌ها و امکانات نظارت داشته باشند و هر جایی منکر به وجود آمد، مجازات کنند که با شروع جنگ تحمیلی منتفی شد.

وی خاطرنشان کرد: نهی از منکر مراتب مختلف دارد که از جمله آنها ترک منکر قلبی، لسانی و یدی است بر همین اساس هر کس وظیفه دارد نسبت به منکر به طور قلبی متنفر باشد و با لسان، بیان، زبان و قلم نهی از منکر کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی وظایف دوران کنونی مسلمانان را مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند این فضا را آفریده، راهنما و رهبری در اختیار ماست، بنا بر این موظف هستیم این فضا را بر اساس معروف بسازیم و منکر را از بین ببریم.

وی عنوان کرد:‌ معروف کلان حکومت اسلامی و نظام ولایی بوده و منکر به معنای استکبار، حکومت جباران و سلاطین بوده و عربستان سعودی پول خود را برای دشمنی مانند داعش هزینه می‌کند.

وی تاکید کرد: باید قدرتی در خود ایجاد کنید که استکبار، صهیونیست‌ها و ظالمان را ریشه‌کن کنید و از طرفی معروف و موارد مهم در جامعه ایجاد شود، زیرا در برابر فضای جامعه و اعمال مردم مسئولیت داریم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تمام راه‌ها و مسیر امنیت،‌ تحقق حقوق در اجتماع، برپایی عدالت از طریق امر به معروف و نهی از منکر ممکن است، باید به جنگ دشمن برویم و در این زمینه در نظر داشته باشیم اسلام از ابتدا دشمنانی داشته و خواهد داشت، به همین دلیل باید مجاهدانی تربیت کرده و روحیه جهادی داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت کند و نسبت به حوادث سوریه و یمن به ابراز همدردی بپردازد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران گفت: خداوند در این سوره مومنان را به تقوا دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد در مسیر تقوا حرکت کنند، از طرفی دیگر باید متحد باشید تا قدرت لازم را به دست آورید، این امر به معروف و نهی از منکر کار فردی نیست، بلکه به قدرت اجتماعی نیاز دارد تا در اجتماع اثرگذار باشید.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح جهان ترویج پیدا کند، به همین منظور باید افرادی را تربیت کنید تا در برابر منکرهای کلان بایستند و معروف‌های کلان را اجرا کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسلمانان باید گروهی را تربیت کنند که به اوضاع جهان و رخدادهای زمان آشنا باشند و زبان‌های دیگر مانند عربی و انگلیسی را آموخته باشند.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های ظهور را فراهم کنیم، گفت: باید فعالیت‌هایی انجام شود تا در دوران ظهور همه چیز آماده باشد و باید خود را برای جانبازی، شهادت و ایثار مهیا کنیم؛ به این موضوع باید توجه کنیم، اسلام دین رفاه‌طلبان نیست.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: به کسانی رای دهید که رنج فقر و محرومیت را چشیده باشند و سرمایه‌دار و کاخ‌نشین نباشند بلکه با گرفتاری و مشکلات مردم آشنا باشند و وظیفه ما انتخاب اصلح است.

وی عنوان کرد: شرکت در انتخابات بر همه افراد لازم و واجب است، همه در این زمینه وظیفه دارند، ولی کاندیداها نیز باید اخلاق انتخابی را رعایت کنند و از تخریب و تهمت به یکدیگر بپرهیزند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها