معاون اول دولت نهم با انتقاد از سیاستهای اقتصادی دولت یازدهم گفت: آقای روحانی دو سال و نیم گذشت کی می‌خواهید کارتان را شروع کنید؟
کد خبر: ۸۶۴۱۷۶۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور سابق  خطاب به دولتمردان روحانی  گفت: دولتمردان دو سال و نیم است مرتبا به دولت گذشته فحش میدهند و همه تقصیرها را به گردن آنها می اندازند. سپس همه فعالان اقتصادی را به برجام امیدوار کرده و دست به عصا نگه داشتند. من از آنها سوال میکنم از کی میخواهید کار را شروع کنید؟!

وی با انتقاد از افزایش 500 هزار میلیارد تومانی نقدینگی در دولت یازدهم بیان کرد: دولت از یک طرف 900 هزار میلیارد نقدینگی در جامعه ایجاد کرد و از طرف دیگر آن را محصور کرده تا هیچ نقشی در تولید و خدمات نداشته باشد. بنابراین 80 درصد واحدهای تولید تعطیل و نیمه تعطیل شده و جوانان کشور مرتب بیکار می شوند.

 


معاون اول رئیس جمهور سابق به ضعف دولت یازدهم در دیپلماسی انرژی اشاره و بیان کرد: قیمت نفت 80 دلاری در دولت یازدهم به 20 دلار رسید. در سال 2006 که اقتصاد جهانی دچار رکود بود ما به طور متوسط نفت را 80 دلار می فروختیم. سوال من از دولتمردان این است که حاصل بهتر شدن تعاملات بین المللی در دو سال و نیم اخیر نفت 20 دلاری است؟
داوودی خاطرنشان کرد: دولت نتایج ملموسی در اقتصاد برای ارائه به مردم ندارد. متاسفانه در دو سال و نیم گذشته هیچ ثمره ملموسی برای مردم به جا نگذاشته است. دولتمردان کمتر از یک سال دیگر فرصت دارند زیرا بعد از آن وارد حال و هوای انتخاباتی برای سال 96 خواهیم شد.
داوودی با انتقاد از شاخصهای اقتصادی دولت یازدهم گفت: متوسط رشد تولید در دو سال اول این دولت 0.55 درصد بود در حالی که در دو سال اول دولت نهم 6.2 درصد رشد تولید داشتیم. متوسط تورم دو سال اول دولت یازدهم 23.2 درصد بوده ولی در دو سال اول دولت نهم متوسط تورم 16.2 بوده است. با این آمار باید به دولتمردانی که مدام دست به تخریب دولت قبل می زنند گفت که شما چه عملکرد اقتصادی در دولت یازدهم داشته اید؟

ارسال نظرات