یادداشت چهره ماندگار محیط زیست
چهره ماندگار محیط زیست کشور در یادداشتی با انتقاد از عملکرد سیاسی سازمان محیط زیست آورده است: ناگهان در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی خبر آزار یک سگ در گلستان در فضای مجازی می‌پیچد و مدیران سازمان محیط زیست از صدر تا ذیل دست به کار مصاحبه و بیانیه و اظهار نظر می‌شوند مبادا کسی فکر کند که این بازی‌ها در ارتباط با انتخابات است!
کد خبر: ۸۶۴۱۶۱۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باقر صدوق در یادداشتی با انتقاد از سیاسی بازی‌های مسئولان سازمان محیط زیست در روزهای نزدیک انتخابات و در شرایطی که مردم اهواز روزهای بحرانی را در اوج گرد و غبار سپری می‌کنند، آورده است:

ناگهان در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی خبر آزار یک سگ در گلستان در فضای مجازی می‌پیچد و مدیران سازمان محیط زیست از رأس تا ذیل دست به کار مصاحبه و بیانیه و اظهار نظر می‌شوند و موضوع آنقدر مهم می‌شود که مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان محیط زیست نیز دست به کار مأموریت ویژه می‌شود و گروهی که لابد طرفدار محیط زیست البته برای سگ‌ها هستند و نه انسان ها در پردیسان تجمع می کنند. مبادا کسی فکر کند که:

1. این بازی‌ها در ارتباط با انتخابات است.


2. شاید هم برای رد گم کردن مشکلی به نام گرد و غبار.


3. اصلا سازمان محیط زیست را چه به زندگی مردم.سگ ها مهم‌تر هستند! نیستند؟مگر تابحال کسی برای گردوغبار تجمع کرده؟پس معلوم می‌شود سگ ها از نظر برخی مهم تر هستند.


4.کسی نباید گمان ببرد که این بازی‌ها ساخته و پرداخته خود مسولین محترم است تا مبادا کسی وگروهی خیال انتقاد در مورد مشکلات اصلی کشور مانند هوا و گرد و غبار به سرشان بزند.

به مردم اهواز هم بگویید مدیریت گرد و غبار هم مانند آلودگی هوا با ابر و باد است. پس دست به دعا بردارید. مسئولین و مدیران و مشاوران و فعالان محیط زیستی و هنرپیشه‌های دلواپس محیط زیست و رسانه‌ها و...فعلاً مشغول محکومیت سگ آزاری هستند. گرد و غبار و آلودگی هوا و آب و خاک و ساحل ورود و جنگل و.... فعلاً باشند تا بعد!!

جای تأسف است که با این همه مشکلات عدیده محیط زیست کشور سازمان محیط زیست تبدیل به بنگاه فانتزی روشنفکر مآبانی شده است که تنها ادای دلسوزی به محیط زیست را بلد هستند و نه اطلاعی از واقعیت‌های آن دارند و نه دغدغه واقعی حفاظت از آن را.

در فضای رقابت انتخابات مجلس محیط زیست دوباره در خدمت سیاسی بازی قرار می گیرد، در حالیکه نفس‌های مردم اهواز دوباره در اثر گرد و غبار به شماره افتاده ماجرای آزار یک سگ که مربوط به دو ماه قبل می‌باشد تبدیل به دستاویزی سیاسی شده است

امروز در حالیکه گرد و غبار باز هم مهمان ناخوانده اهواز شده سایت سازمان محیط زیست با ابراز نظرات مسئولین رده‌های مختلف صحنه بزرگنمایی آزار یک سگ شده است! و دریغ از  یک جمله اظهار نظر در مورد گرد و غبار و همدردی  و عذرخواهی از مردم نجیب و شریف اهواز.


کنار هم گذاشتن بعضی موارد نتیجه جالبی می‌دهد:


1- در دو سال گذشته تمامی تجمعات در پردیسان مربوط  به موضوعاتی می‌شود که ارتباط چندانی به مسئولین محیط زیست نداشت از جمله کشتار سگ ها در شیراز و ... و دریغ از یک اعتراض مردمی در مورد آلودگی هوا، گرد و غبار، بحران آب و سدسازی، برنج تراریخته و...


2- حمایت معنادار مسولین سازمان از این تجمعات فرمایشی، نمایشی و عوام فریبانه.

3- برنامه ریزی گروه‌های سیاسی برای تجمع انتخاباتی در 10 نقطه شهر تهران و سایر شهرها در آخر این هفته و مشکل عدم استقبال مردمی از آن.

4- بزرگنمایی تعمدی آزار سگ در گلستان در سایت سازمان.


5-  اطلاعیه سازمان برای ممنوعیت تجمع بدون مجوز در پردیسان!!! 

همه اینها نشان می‌دهد که مسئولین سازمان در حال برنامه ریزی یک موج انتخاباتی به بهانه واهی آزار سگ به نفع گروه سیاسی خود هستند. سازمان از چه جایگاهی و بطور رسمی اطلاعیه ممنوعیت برگزاری تجمع را منتشر می‌کند!


شاید کلمه رمز دعوت به تجمع برخی از تشکل‌های خود ساخته همین اطلاعیه‌های بی ربط و خارج از وظایف باشد!

ارسال نظرات