معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان یزد گفت: در سال خوش آمدگویی به یزد همه امکانات و زیر ساخت ها به نحو مطلوب برای رقم زدن سفری خوش و بیادماندنی در استان یزد فراهم شده است.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۵۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد در از تعلیم بیش از 400 راهنما و بلد محلی خبر داد و گفت: همه راهنماها و تور لیدرها در دوره های آموزشی میراث شرکت کرده اند و از نظر فن بیان نیز در سطح خوبی قرار دارند در ایام نوروز راهنمایی گردشگران را بر عهده دارند.


مصطفی فاطمی اظهار کرد: افراد مسلط به زبان های انگلیسی، چینی، روسی، اسپانیولی، آلمانی در میان راهنماهای گردشگر و تور لیدرهای یزد وجود دارد.


وی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز اذعان کرد: سازمان میراث فرهنگی نظارت خود را بر مجموعه های بین راهی، هتل ها و رستوران ها آغاز شده است با توجه به اینکه از استناندارها فاصله داریم اما وضعیت اماکن اقامتی استان یزد نسبت به سایر نقاط کشور بهتر و مطلوب تر است.


معاون کردشگری میراث فرهنگی گفت: علاوه بر انیه تارخی و مکان های تفریحی، تعداد 10 موزه و ابسته به سازمان میراث فرهنگی و 11 موزه وابسته به ارگان ها و نهادهای دیگر در استان برای بازدید علاقه مندان و گردشگران وجود دارد.


وی با اشاره به تشکیل جلسات مستمر ستاد خدمات سفر در استان یزد گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال خوش آمدگویی به یزد همه امکانات و زیر ساخت ها به نحو مطلوب برای سفری خوش و بیادماندنی در استان یزد فراهم شده است.


فاطمی تصریح کرد: راهنمایان نوروزی در شهرهای اردکان، مهریز و ابرکوه سه محور وردی استان و همچنین ورودی همه شهرها مکان هایی جهت راهنمایی همه مسافران در نظر گرفته شده است.


وی در خصوص تاکسی گردشگرها اظهار کرد: تعدادی از رانندگان تاکسی ها بعد از طی دوره های آموزشی به هتل ها برای ارائه خدمات به گردشگران معرفی شده اند اما تاکسی گردشگرها اجازه اداره تور را ندارند و باید تورها را لیدر همراهی کند.


معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد اذعان کرد: با پیگری‌ها و فشارهایی که به پیمانکار از سوی میراث وارد شده تا نوروز فضای میدان امیرچخماق آماده ی شود.

یزدندا


ارسال نظرات