خاطرات "شهید میرزاعلی رستمخانی" از فرماندهان شهید استان به همت حوزه هنری استان زنجان تدوین می شود.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۲۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، خاطرات "شهید میرزاعلی رستمخانی" از فرماندهان شهید استان، با هدف آشنایی بیشتر نسل آینده با خصوصیات، رشادت‌ها و وصیت‌نامه این شهید والا مقام تدوین می شود.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گفت: جمع آوری خاطرات "شهید میرزاعلی رستمخانی" از فرماندهان شهید استان، توسط معصومه اکبری از نویسندگان جوان استان با هدف آشنایی بیشتر نسل آینده با خصوصیات، رشادت‌ها و وصیت‌نامه این شهید والا مقام انجام می گیرد.

اکبر کیانفر افزود: حوزه هنری استان زنجان در نظر دارد با گردآوری خاطرات و زندگینامه فرماندهان شهید استان زمینه چاپ و انتشار کتاب خاطرات شهیدان را در جهت آشنایی و انس هر چه بیشتر مردم با این سرداران فراهم نماید.

وی اظهار داشت: انجام این مهم می تواند زمینه پرداختن هر چه بهتر به سیره و زندگی نامه این سرداران شهید را ایجاد کند.

گفتنی است، گردآوری و پیاده سازی خاطرات «شهید میرزاعلی رستمخانی» به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری زنجان انجام می گیرد.

شهيد حاج ميرزا علي رستم خاني در فروردين ماه سال 1332 در يكي از روستاهاي توابع زنجان چشم به جهان گشود. دوران كودكي خود را در محيطي روستایی كه آكنده از محروميت بود به سر برد و در همان جا به يادگيري قرآن و نهج البلاغه همت گماشت و در دوران نوجواني پا به ميدان تحصيل علم و دانش نهاد.

اين شهيد بزرگوار پس از پيروزي انقلاب اسلامي جزء اولين تشكيل دهندگان سپاه زنجان بود شهيد رستم خاني همزمان با تجاوز عراق به ايران در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل حضور يافته و در آنجا به خدمت براي اسلام و ايران مشغول بود او با شركت در چندين عمليات از قبيل فتح المبين، بيت المقدس، خيبر و ... سرانجام در عمليات بدر با همرزم شهيدش محمد ناصر اشتري شهادت در راه خدا را بر زندگي دنيوي ترجيح داده و در 26 اسفند سال 63 در عمليات بدر به شهادت مي رسد. شهيد رستم خاني در عمليات آزاد سازي خرمشهر فرمانده يكي از 4 گرداني بود كه نيروهاي زنجان در آن حضور داشتند.

ارسال نظرات