یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

استحاله فرهنگی با ورود برندهای خارجی به کشور

دشمن علاوه بر اینکه از طریق امواج الکترونیکی و ماهواره ها و کانال ها و شبکه های مجازی شبیخون می زند از طریق لباس با مدها و نقش و ها و رنگ و طرح های خاص به کشور ما هجمه می برد و اینها الگوی مصرف را در کشور ما تغییر می دهند و نوعی استحاله فرهنگی است.
کد خبر: ۸۶۴۱۲۱۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: یکی از راه های شبیخون فرهنگی همین صدور محصولات پوششی، آرایشی زینتی از طریق غرب به کشور ما است.

وی افزود: دشمن علاوه بر اینکه از طریق امواج الکترونیکی و ماهواره ها و کانال ها و شبکه های مجازی شبیخون می زند از طریق لباس با مدها و نقش و ها و رنگ و طرح های خاص به کشور ما هجمه می برد و اینها الگوی مصرف را در کشور ما تغییر می دهند و نوعی استحاله فرهنگی است.

شیخی اظهار داشت: به دلیل عدم وجود ناظر و مهندس فرهنگی همچنان شاهد این هجمه هستیم و هیچ نهادی در برابر این مسئله احساس مسئولیت نمی کند سیاست های ولنگار بازرگانی دولت مسبب این امر است لذا باید در شورای امنیت ملی این مسئله دغدغه اصلی واقع شود چرا که این هم یکی از عوامل اصلی مخل امنیت کشور است.

این استاد دانشگاه گفت: شورای امنیت ملی باید طبق اصل 176 قانون اساسی به بررسی این مسئله مهم امنیتی بپردازد و دولت را موظف کند نسبت به کسانی که به صورت قاچاق این موارد را وارد می کنند برخورد شدید کند و وزارت صنعت و معدن و تجارت را وادار کند که از ورود کالاهای اینچنینی ممانعت کنند.

شیخی تصریح کرد: وزارت ارشاد موظف است الگو سازی کند و به کمک بنگاه های تولیدی بیاید تا مدهای ارزشی را ترویج دهند.

وی در خاتمه گفت: شهرداری به چه دلیل مجوز می دهد که مغازه ها تابلوهایی را بر سر مغازه هایشان نصب کنند که همه از کلمات ناشناس خارجی استفاده می کنند این به نوعی استحاله فرهنگی است شهرداری ها باید نسبت به جمع آوری تابلوهایی که اسامی ضد فرهنگی دارند اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار