جلسه توجیهی آموزشی بازرسین انتخابات شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، شریعتی عضو هیئت بازرسی انتخابات استان، و سالاری مسئول دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان در محل فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۳۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ جلسه توجیهی آموزشی بازرسین انتخابات شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، شریعتی عضو هیئت بازرسی انتخابات استان، و سالاری مسئول دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه گفت: مردم در نظام جمهوری اسلامی یکی از دو رکن اصلی هستند؛ شکل حکومت ما جمهوری اسلامی است که بدست مردم و با انتخاب مردم بوجود آمده است؛ اگر مردم در رابطه با اجرای قوانین الهی همکاری و تمایل نداشته باشند، به موفقیتی نائل نمی شویم؛ حاکم اسلامی وقتی موفق است که مبسوط الید باشد لذا مردم بسیار مهم هستند.

عباس اقبال افزود: مردم در نظام اسلامی، اصل هستند نه فرع، نه حاشیه، نه دکور و نه اینکه ما بخواهیم شعار بدهیم؛ اگر مردم نبودند انقلاب نمی شد و تداوم پیدا نمی کرد.

وی با بیان اینکه مردم پشتوانه این نظام و انقلاب هستند گفت: اگر مردم پشتوانه این نظام و انقلاب نبودند موفقیت های متعددی هم که در طول این 37 سال گذشته داشتیم انجام نمی شد؛ لذا در نظام اسلامی و قانون اساسی مردم رکن مهم کشور هستند و حاکمیت خود را از طریق انتخابات اعمال می کنند.

رئیس هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان بهاباد تصریح کرد: یکی از نهادهایی که از طریق انتخابات بوجود می آید، مجلس است؛ چه مجلس خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی؛ مجلس خبرگان بالاترین مقام و سیاست گذار کشور را مشخص می کند یعنی رهبر را و بر کار رهبر نظارت دارد؛ مجلس هم قوانین لازم را برای کشور مصوب می کند؛ نماینده ای که انتخاب می کنیم فقط نماینده ما نیست بلکه در همه کشور حق نظارت و اظهار نظر دارد.

وی با بیان اینکه نعمت انتخابات از نعمات بسیار بزرگی است که خداوند به ما داده است گفت: مردم قدردان این نعمت بوده اند و بعد از این هم خواهند بود و در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند قدرشناس نظام و همراه نظام هستند.

اقبال افزود: ممکن است در داخل نظام اختلاف نظرهایی باشد و افردی کوتاهی کنند؛ اما مردم از هر جناحی و سلیقه ای، اصل نظام و دشمن مشترک را هرگز فراموش نمی کنند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه با وضعیتی که امروز در منطقه حاکم است انتخابات در پیش رو بسیار مهم و سرنوشت ساز است گفت: درست است که انتخابات همیشه مهم است؛ ولی امروز در میان زبانه های آتش و فتنه تکفیری ها که در منطقه فوران می کند یک کشور امنی وجود دارد که پایگاه، حامی و پشتیبان آن مردم هستند و تجلی حضور مردم، در انتخابات نمایان می شود؛ لذا انتخاباتی که در پیش رو داریم انتخابات بسیار مهمی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هیئت اجرایی که از طرف مردم انتخابات می شوند وظیفه اجرای انتخابات را بعهده دارند افزود: تشکیل هیئت بازرسی و مسائل مربوط به آن مهم و اساسی است و نیاز برگزاری انتخاباتی سالم است.

اقبال ادامه داد: مطابق قانون، علاوه بر شورای نگهبان که بر حسن اجرای انتخابات نظارت دارد، بازرسی انتخابات بر عهده وزارت کشور است؛ این نشان دهنده اهمیت امر انتخابات است.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است آرامش انتخابات است و لذا انتخابات باید در کمال امنیت و بی طرفی و با دقت برگزار شود.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند و در شان نظام اسلامی و مردم ایران اندیشیده شده است گفت: ما آماده انجام برگزاری انتخابات پیش رو هستیم.

اقبال تأکید کرد: هیئت بازرسی باید با تعامل با سایر دست اندرکاران انتخابات، در برگزاری انتخاباتی قانونمند کمک کند.

در ادامه شریعتی عضو هیئت بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه برگزاری انتخابات توسط مردم و کسانی که مردم انتخاب کرده اند اجرا می شود گفت: بازرسی انتخابات به خاطر این است که باعث ایجاد احساس امنیت خاطر تمامی رأی دهندگان از اینکه آراء آنها خوب گرفته و شمارش می شود و محرمانه می ماند؛ این از هرچیزی برای ما مهم است و کارنامه هر دولتی که انتخابات برگزار می کند یکی از کارنامه های موفق آن اجرای صحیح قوانین برگزاری انتخابات است.

وی بازرسین انتخابات را چشم بینا و گوش شنوای انتخابات دانست و گفت: بازرسین باید اشرافیت کامل بر قوانین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی داشته باشند.

در ادامه جلسه آموزش لازم توسط سالاری مسئول دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان ارائه شد.

ارسال نظرات