خبرهای داغ:
حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید تاکید کرد: باید در انتخابات به کسانی رأی داد که سوابق انقلابی آنان مشخص و روشن باشد.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۰۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر دیروز در دیدار با جمعی از فرماندهان یگان ویژه نیروی انتظامی استان قم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم با تکرار و تاکید از آن یاد شده، شکر نعمت‌های الهی است.

وی با بیان اینکه خداوند در 73 بخش از قرآن کریم از شکر نعمت‌های الهی سخن گفته است، تصریح کرد: شناخت منعم در گام نخست بسیار لازم و ضروری است زیرا شناخت نعمت و منعم از مسائل توحید و خداشناسی محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نعمت‌های الهی قابل شمارش نیست، بیان کرد: نعمت‌های الهی بیش از آن است که در تصورات انسان گنجانده شود، بنابر این باید شاکر خداوند متعال باشیم که چنین نعماتی را در اختیار ما گذاشته است.

آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت انجام آنچه که خداوند دستور داده است، تاکید و تصریح کرد: کسی که عملی را در این دنیا انجام نداده است نباید منتظر نتیجه و پاداش نیکو باشد.

وی بزرگترین نعمت را برای انسان‌ها وجود اهل‌بیت (ع) به عنوان چراغ راه هدایت روی زمین، ذکر کرد و گفت: باید این نعمت الهی را به درستی شناخت و همواره در راه شناخت اهل‌بیت (ع) پیشگام بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران براساس پیروی از روش و سیره اهل‌بیت (ع) به پیروزی رسید،‌ عنوان کرد: مردم ایران نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان زیر سیطره استبداد زندگی کرده و به این مسئله که تن به ذلت بدهند عادت کرده بودند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به شیوه حکومت رژیم شاهنشاهی، گفت: کاخ‌نشینان با ظلم فراوان بر کوخ‌نشینان حکومت می‌کردند و مردم از فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رنج می‌بردند.

وی با اشاره به رسالت نبی مکرم اسلام (ص) برای دعوت از مردم، بیان کرد: حضرت محمد (ص)‌ از جانب خداوند ماموریت یافتند که تمام مردم  و سلاطین جهان را به اسلام دعوت کنند که در مقابل دعوت آخرین پیامبر الهی، برخی از پادشاهان پذیرفتند و برخی نیز به ساحت نبی مکرم اسلام بی‌احترامی کردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در میان سلاطینی که پیامبر اسلام به آنان نامه داد سلطان‌های کشورهای بحرین و یمن به دعوت پیامبر لبیک گفتند و مسلمان شدند و در مقابل خسرو پرویز پادشاه ایران نه تنها دعوت پیامبر را نپذیرفت بلکه نامه ایشان را نیز پاره کرد و چندی بعد حکومت خسرو پرویز سرنگون شد.

وی با تاکید بر اینکه بحرین کشوری مسلمان است و سابقه خوبی در پرورش علما و مجتهدین دارد،‌ گفت: اکنون چند سالی است که این کشور مسلمان اسیر چنگال آل خلیفه شده که براساس امیال آل سعود نسبت به کشتار و زندانی کردن زنان و کودکان بیگناه شیعه اقدام می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه یمن نیز سابقه درخشانی در پرورش مسلمانان دارد، گفت: این کشور نیز اسیر زیاده‌خواهی‌های عربستان سعودی شده است که البته ال سعود به زودی به قهر خدا گرفتار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل دشمن بیدار باشیم و مقابل شیطنت‌های دشمنان ایستادگی کنیم، تصریح کرد: همه تاریخ برای ما درس است و باید بدانیم اگر این کشورها از نعمت ولایت برخوردار بودند امروز دچار آسیب نمی‌شدند.

این مرجع تقلید، ولایت فقیه را یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی دانست و گفت: همه باید ولایت را بر خود نعمت بدانند و در هر لباس و مقامی که هستیم برای خدمت به اسلام و ولایت پیشقدم باشیم.

وی تاکید کرد: باید ارکان و ثمرات انقلاب را به خوبی بشناسیم و سپس آسیب‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند شناسایی و با آسیب‌شناسی تهدیدها،‌ نسبت به تقویت ریشه‌های انقلاب اقدام کنیم تا توطئه‌های دشمنان را ناکام بگذاریم.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) اسلام ناب را به کشورمان بازگرداند،‌گفت: خداوند به امام خمینی (ره) ‌چنان قدرتی داد که رژیم شاهنشاهی را در هم شکند و جنگ تحمیلی که هشت سال به طول انجامید را به صورت شایسته رهبری کند.

وی در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو گفت: انتخاب خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش روی ملت ایران است و باید در این همه‌پرسی کسانی انتخاب شوند که سوابق انقلابی آنها روشن باشد و در راه خدمت به دین و فرهنگ ایران اسلامی پیشگام باشند.



ارسال نظرات