خبرهای داغ:
با حضور جمعی از مسئولان کشوری صورت گرفت

تقدیر از خانواده‌های شهدای دانشجو مدافع حرم در قم

جمعی از خانواده‌های شهدای دانشجو مدافع حرم طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری در قم تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۶۴۰۹۸۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نخستین کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم با تقدیر از خانواده‌های این شهدا با مشارکت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج دانشجویی استان قم، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و شهرداری قم در سالن همایش پردیس فارابی قم دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس کنگره ملی شهدای دانشجو مدافع حرم با تاکید بر اینکه دانشجویان به صورت مستمر راه شهدا را ادامه می‌دهند، گفت: کنگره ملی شهدای دانشجو مدافع حرم به منظور ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و زنده نگهداشتن یاد آنها برگزار شده است.

سیدمحمد مقیمی خاطرنشان کرد: این کنگره برکات بسیاری برای مجامع آموزش عالی کشور خواهد داشت، زیرا مرور کردن سبک زندگی و خاطرات شهدا درس‌های آموختنی فراوانی برای اقشار مختلف جامعه اسلامی به دنبال دارد و امیدواریم با این کنگره بتوانیم از سبک زندگی شهدا به عنوان چراغ راه هدایت نظام استفاده کنیم.

همچنین مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انقلابیون در جنگ‌های خود از شجاعت و درایت اهل بیت (ع) الگوبرداری می‌کنند، گفت: امدادهای غیبی به صورت مستمر حامی نیروهای انقلابی بوده است و جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف توانسته بدون تجهیزات نظامی مقابل نیروهای مجهز جبهه کفر ایستادگی کند.

خسرو عروج اضافه کرد: نباید میان مردم خط‌کش قرار دهیم، زیرا ارتباط میان خلق و مخلوق را هیچ فردی نمی‌داند؛ افرادی که در راه دفاع از حرمین گام برمی‌دارند ویژگی‌های معنوی بسیاری دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم گفت: توجیه کردن اینکه مسئولان افرادی خوبی بوده و امور جامعه با مشکلی مواجه نمی‌شود درست نیست، اما نباید گوش به فرمان رسانه‌های غربی باشیم، رای ندادن در انتخابات به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، خیانت به خون شهداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی خاطرنشان کرد: هر چقدر مشکل داشته باشیم نباید به رسانه‌های غربی توجه کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این همایش گفت: شهادت حمیدرضا اسدالهی افتخاری برای دانشجویان کشور است، زیرا او در مسیر تحصیل افق بالاتری را برای خود انتخاب کرد و توانست در دفاع از حرمین به جایگاه رفیع شهادت برسد.

سیدضیاء هاشمی با اشاره به اینکه شهدای دانشجو مدافع حرم از حریم انسان‌های کامل دفاع کرده‌اند، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) انسان‌های کامل و الگوهای متعالی شیعیان هستند، بدنه دانشگاهی حافظ راه شهادت بوده است و این مسیر را از علم و مجاهدت جدا نمی‌کند.

سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع)، سردار سید‌علی سیدی فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع)، سیدمهدی صادقی استاندار قم، محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و سردار علی فهیمی مشاور فرمانده سپاه استان قم در این همایش حضور داشتند.



ارسال نظرات