خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خبر داد

اجرای بیش از 60 برنامه سیاسی و انتخاباتی توسط بسیج دانشجویی همدان

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با تاکید بر برگزاری برنامه‌هایی که بتواند جنبه رقابت را در دانشگاه‌ها ایجاد کند، گفت: در حال حاضر بسیج دانشجویی در زمینه انتخابات بیش از 60 برنامه مختلف سیاسی و انتخاباتی دارد.
کد خبر: ۸۶۴۰۸۴۷
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طیب فریادرس با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی مجریان انتخابات را کمک می‌کند، اظهار کرد: ماهیت نظام جمهوری اسلامی مردم‌سالار بودن آن است برهمین اساس نیاز به ارتباط و حضور گسترده مردم در همه صحنه‌ها از جمله انتخابات دارد به‌طوری که حضور مردم در انتخابات دوام و پایداری نظام جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دوران انتخابات نیاز است در دانشگاه‌ها فضای با شور و نشاطی ایجاد شود، عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و فضا را برای دانشجویان باز کرده‌اند اما متاسفانه برخی دانشگاه‌ها هنوز فضای تشکل‌های دانشجویی را برای پرشور کردن فضای انتخابات محدود کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از مسئولان دانشگاه‌ها خواست تا بستر ایجاد فضای پرشور و نشاط را در دانشگاه‌ها فراهم کنند و خاطرنشان کرد: درصورتی‌که این بستر فراهم نشود با سیاست‌های اصولی نظام در تناقض خواهد بود.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌هایی که بتواند جنبه رقابت را در دانشگاه‌ها ایجاد کند، افزود: در حال حاضر بسیج دانشجویی در زمینه انتخابات بیش از 60 برنامه مختلف سیاسی و انتخاباتی دارد به‌طوریکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون‌ آزاد دانشجویی در زمینه مسائل انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بخشی از این برنامه‌ها است و اکثر دانشگاه‌های بزرگ استان در این زمینه فعالیت دارند.

فریادرس با اشاره به برگزاری جلسات مناظره کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: تعدادی از کاندیدای مجلس شورای اسلامی با استفاده از نظرسنجی برای برگزاری مناظره انتخاب و دعوت می‌شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون دانشگاه آزاد اسلامی، بوعلی‌سینا، صنعتی، دانشگاه ملایر، رزن و کبودراهنگ برای برگزاری این نشست‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کم شدن نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: بخشی از نشاط سیاسی دانشگاه‌ها به فضای مجازی انتقال پیدا کرده است و امروزه شبکه‌های اجتماعی پررنگ‌تر شده و باعث شده کمتر در فضای دانشکاه‌ها مباحث انتخاباتی دیده شود.

وی ادامه داد: البته برخی از دانشگاه‌ها در فضای انتخابات محافظه‌کاری به‌خرج می‌دهند و تا زمانی‌که بستر فعالیت‌‌های سیاسی توسط مسئولان ایجاد نشود طبیعتا این محافظه‌کاری در دانشجویان بازآفرینی می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان یادآور شد: افراط‌ در فعالیت‌های انتخاباتی گذشته باعث شده تحرکات و جنبش دانشجویی را نبینیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در استان همدان دارای 120 پایگاه است، افزود: غالب این 120 پایگاه در فضای مجازی فعالیت دارند و سیاست‌های تبیینی نامزدها را در کانال‌های مجازی پیگیری می‌کنند.

فریادرس با بیان اینکه پاتوق‌های مطالبه‌گری از کاندیداها توسط بسیج دانشجویی ایجاد شده است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی مطالبات مقام معظم رهبری را از نامزدها و کاندیداهایی که به مجلس راه پیدا می‌کنند را به شکل‌های مختلف پیگیری کرده است که در بستر شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌ها و رویکردهای این افراد منعکس می‌شود.

وی اظهارکرد: تمامی سوالات و بحث‌هایی که در پاتوق‌های مطالبه‌گری صورت می‌گیرد، برمبنای مطالبات مقام معظم رهبری است که به تبیین شاخص‌های اصلح کمک می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان افزود: بسیج دانشجویی رویکرد امنیتی در برگزاری انتخابات ندارد و مسئولیتی در این خصوص به آن محول نشده است.

وی با تاکید براینکه فضای امن با فضای امنیتی متفاوت است، ادامه داد: بسیج رویکردهای نرم امنیتی دارد تا فضای انتخابات فضای آرام و امنی برای برگزاری و حضور باشد و ایجاد شور معقولی که در بستر رقابت شکل بگیرد و به ورود جوانان کمک کند، امنیت‌آفرین خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان اظهار کرد: عدم اجازه مسئولان دانشگاه‌ها به دانشجویان برای انجام فعالیت‌های سیاسی فضای امن را از آنها می‌گیرد و این ضد امنیت است.

وی گفت: برای تقویت احساس امنیت در دانشجویان باید تجربه‌های امن در آنها خلق کنیم، شاید افراط و تفریط‌هایی که در دوران گذشته اتفاق افتاد، این احساس را در دانشجویان ایجاد کرده که امنیت فعالیت آنها را تحت تاثیر قرار بدهد.

فریادرس با اشاره به اینکه مردم به‌طور کلی فضا را فضای مناسبی می‌دانند، تصریح کرد: بیشتر مردم برای تحرکات نگران فضای بیرونی هستند که شاید دیگران از تحرکات آنها سوءاستفاده کنند بنابراین باید تجربیات موفق و امن برای آنها ایجاد شود تا هر کس بتواند در چهارچوب قانون اساسی حرف خود را بزند و در عین حال مجموعه نظام از فعالیت‌های تخریبی مصون باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات