این اقتصاددان گفت: مشاوران دولت فقط گرایش خاص به واردات و دلالی محوری در اقتصاد هستند. برخلاف اصول مسلم اقتصاد اکنون عنان اقتصاد به دست دلالان اتاق بازرگانی و مشاوران دولتی خودباخته دلالی است. در کجای دنیا مدیریت اقتصاد به بخش خصوصی واگذار می شود؟! این رویه با اقتصاد مقاومتی در تضادّ است؟!
کد خبر: ۸۶۴۰۷۹۰
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، عبد المجید شیخی اقتصاددان و استاد دانشگاه با اشاره به قراردادهای اقتصادی اخیر دولت با شرکت های فرانسوی اظهار داشت: دولت طی قراردادهای تجاری با پژو و ایرباس فرانسه ،امتیازات فراوانی به بیگانگان داده است و از اینرو سعی می کند تا جزئیات قراردادها محرمانه باقی بماند.

وی ادامه داد: انعقاد قرار دادهای مختلف توسط دولت، امتیازات فراوانی را برای  خارجی ها در پی داشته و در واقع بحران مالی و اقتصادی غربی ها را حل می کند. جای شرمندگی است که پس از خرید از فرانسه و اروپا سایت های خارجی  از رئیس جمهور کشور مقدس اسلامی در این سفر اروپایی با واژگانی چون «سفر رئیس جمهور زنبیل بدست به قصد خرید هنگفت از اروپا » نام بردند!! این معنای صیانت از میراث حضرت امام خمینی (ره) نیست؟!

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: مشاوران دولت فقط گرایش خاص به واردات و دلالی محوری در اقتصاد هستند و اصلاً تولید را قبول ندارند، وزیر نفت نیز فقط اعتقاد به صادرات موادخام نفتی دارد. برخلاف اصول مسلم اقتصاد اکنون عنان اقتصاد به دست دلالان اتاق بازرگانی و مشاوران دولتی خودباخته دلالی است. در کجای دنیا مدیریت اقتصاد به بخش خصوصی واگذار می شود؟!  این رویه با اقتصاد مقاومتی در تضادّ است؟!

وی در پایان اشاره کرد: دولت در اداره اقتصاد همانند فرهنگ و مسائل اجتماعی سردرگم بوده و با سوء مدیریت، منابع ملی را تلف می‎سازد و اینکه خود را  منضبط به قانون یا معتدل معرفی می‎کند
 دروغی بیش نیست.

ارسال نظرات