یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج»:
یک استاد دانشگاه گفت: نقض حریم خصوصی افراد، کمرنگ شدن روابط خانوادگی و اعتماد میان زن وشوهر، تضعیف اعتقادات، ایجاد شبهه های دینی و به خطر افتادن امنیت ملی از نتایج زیان‎بار استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۷۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

علیرضا یعقوبی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: شبکه های اجتماعی با وجود محاسنی که دارند اما استفاده نابجا و بی مورد از آن می تواند بسیار مخرب و مضر باشد.

وی ادامه داد: استفاده بیش از اندازه از فضاهای مجازی سلامت روح و روان انسان را به خطر انداخته تا جایی که موجب اعتیاد شدید افراد به این فضاها خواهد شد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: نقض حریم خصوصی افراد، کمرنگ شدن روابط خانوادگی و اعتماد میان زن وشوهر، تضعیف اعتقادات، ایجاد شبهه های دینی و به خطر افتادن امنیت ملی از نتایج زیان‎بار استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی است.

یعقوبی یادآور شد: از فواید شبکه های اجتماعی در جامعه امروز می توان به برقرای ارتباطات، افزایش آگاهی و مطالعه با هزینه کمتر اشاره کرد.

وی در خاتمه با اشاره به راهکارهای جلوگیری از مضرات و آسیب های شبکه های مجازی اظهار داشت: منافع اصلی استفاده از فضای مجازی به جیب افراد سودجو می رود لذا مسئولان باید در قبال اهداف و برنامه های منحرف دشمن نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

ارسال نظرات