خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: کاندیداها طوری عمل کنند که دشمن از موضوع انتخابات بهره برداری نکند و سودی برای آنها نداشته باشد که امروز به مردم توصیه می کنند به چه کسانی رای بدهند.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۶۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

مهدی مزگی نژاد کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از سه قوه اصلی و فعال کشور، وظیفه قانونگذاری را عهده دار است و به فرموده امام راحل " مجلس خانه ملت است".

وی با بیان اینکه فضای مجلس مردمی است عنوان کرد: نمایندگان مجلس از جانب مردم انتخاب می شوند که به حق، مردم در قانونگذاری برای سرنوشت خودشان شریک هستند و خواسته های ملت در ماموریت ها و طرح های مجلس بررسی می شود.

مبنای کار مجلس بر اساس اسلام ناب محمدی است

مزگی نژاد افزود: مجلس نمایندگان مردم در سایر کشورها نیز وجود دارد اما در کشور ما مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود که قوانین آن بر اساس اسلام ناب محمدی نوشته می شود و به تصویب می رسد و از هیچ قدرت و الگویی تبعیت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد و اعمال نمایندگان مجلس باید بر اساس قانون اسلام ناب باشد و این تفاوت و امتیاز اصلی مجلس شورای اسلامی ایران با مجالس دیگر کشورها است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش ‌از اجرا، به تأیید شورای نگهبان قانون اساسی می رسد تا مغایر قانون شرع و قانون اساسی نباشد و این امر نیز اهمیت و جایگاه مجلس را در ایران نشان می دهد.

شرایطی که مجلس شورای اسلامی ایران دارد؛ خوشایند دشمن نیست

وی با بیان اینکه شرایطی که مجلس شورای اسلامی ایران دارد؛ خوشایند دشمن نیست تاکید کرد: دشمنان می خواهند خواسته های خودشان را در کشور ما اعمال کنند و درصدد هستند که در قانونگذاری در کشور ما اعمل نظر کنند که امروز نفوذ در مجلس را در دستور کار خود قرار دادند.

مزگی نژاد تصریح کرد: دشمنان نظام با نفوذ در نمایندگان و کارگزاران مجلس می خواهند در صحن علنی و کمیسیون ها در برخی عوامل خود که تفکر غرب گرایی دارند؛ تاثیر بگذارند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به عنوان مدیر و مدبر نظام اسلامی و کسی که به خوبی دشمن را می شناسد و از نیرنگ و نفوذ دشمن به خوبی آگاه است که دشمن می خواهد از طرق مختلف در امور کشور ما دخالت و نفوذ کند و با ظاهر سازی نمایندگان مطلوب خودش را به مجلس بفرستد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امام خامنه ای (حفظه الله) مرتب هشدار می دهند و می فرمایند از گفتن حقیقت هیچ گاه خسته نمی شوم چون آگاهی رسانی به ملت را وظیفه خود می دانند .

ملت نمایندگانی را انتخاب کند که مجلس تراز انقلاب اسلامی پا بگیرد

وی گفت: ویژگی های نماینده اصلح را در بیانات رهبر انقلاب می شناسیم که از بین خوب ها، خوبترین را به مجلس بفرستیم تا مجلسی تاثیر گذار تشکیل شود. ملت باید نمایندگانی را انتخاب کنند که مجلس تراز انقلاب اسلامی پا بگیرد و دشمن نتواند در آنها نفوذ و رفتار و کردار آنان را مدیریت کند.

مزگی نژاد افزود: رقابت سالم در انتخابات یعنی فردی که به میدان می آید و از شورای نگهبان به عنوان کاندیدا معرفی شده در دوره تبلیغات فرصت دارد خودش را به مردم معرفی کند، از سوابق و تحصیلاتش اطلاع رسانی و برنامه های خود را در طول چهار سال بیان کند.

مسئول سابق سیاسی سپاه استان با اشاره به اینکه کاندیدا برای کسب رای به هر کاری دست نزند ادامه داد: آفت های بزرگی در تبلیغات وجود دارد مانند اینکه کاندیدایی طرف مقابل خودش را تخریب کند یا حرف هایی بزند که طرف مقابل را از صحنه بیرون کند یا قول ها و وعده هایی به مردم بدهد که اجرایی نیست یا از اختیارات نماینده مجلس خارج است.

انتخابات سالم، امن و بدون شبهه خواسته مردم از مسئولین و کاندیداها است

وی خاطرنشان کرد: انتظار مردم از مسئولین و کاندیدای مجلس این است که انتخابات امن، سالم، بی درد سر و بدون شبهه برگزار شود که مورد سوء استفاده دشمن نباشد و نمایندگان با رعایت اخلاق و انصاف خود را به مدت چهار سال در خدمت مردم بدانند و این حرف ها تنها در زمان تبلیغات و در قالب شعار بیان نشود.

مزگی نژاد ضمن آرزوی پیروزی و موفقیت برای مسئولین نظام اظهار امیدواری کرد: کاندیداهایی که به میدان آمدند طوری عمل کنند که دشمن از موضوع انتخابات بهره برداری نکند و سودی برای او نداشته باشد که امروز توصیه و تبلیغ می کند که به چه کسانی رای بدهید .

وی ادامه داد: امیدواریم در هفتم اسفند انتخاباتی پر شور و باشکوه، سالم و بدون هیچ مشکلی داشته باشیم و مردم با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، پای صندوق های رای حاضر شوند و پای آرمان های امام و شهدا بایستند و باز ایران اسلامی به عنوان کشوری مقتدر و مستقل به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/ 12165

ارسال نظرات
پر بیننده ها