برگی دیگر از اقتصاد مقاومتی

رونمایی از طرح مبل گلیم و پته برای اولین بار در کرمان

دکتر طهماسبی کار آفرین نمونه گفت : برای اولین بار در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی طرح مبل پته،وگلیم را ارایه وبرای حدود 500 نفر مستقیم وغیر مستقیم کارآفرینی نموده ام.
کد خبر: ۸۶۴۰۵۰۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از بسیج کارگری کرمان، صبح امروز فرمانده بسیج کارگری از نمایشگاه صنایع دستی که در محل دائم برگزاری  نمایشگاه های استان بازدید کرد .

  در حاشیه این بازدید ، با دکتر طهماسبی ریئس مرکز مشاوره و کار آفرینی بهبود کرمان به گفتگو پرداخت ، وی که از اساتید بسیجی و عضو شورای عالی قشر بسیج کارگری می باشد گفت : برای اولین بار در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی طرح مبل پته،وگلیم را  ارایه وبرای حدود 500 نفر مستقیم وغیر مستقیم کارآفرینی نموده ام.

این کارآفرین بسیجی ادامه داد: هدف اصلی مرکز مشاوره ،اجرای اقتصاد مقاومتی ، ایجاد کارآفرینی به سبک اسلامی می باشد و تجاری سازی صنایع دستی  از دیگر اهداف این موسسه می باشد که نمونه آزمایشی آن را طرح مبل ،گلیم زده ایم .

وی افزود : این طرح با سرمایه 2 میلیارد تومانی به نتیجه رسید  واین در حالی است که یک کارخانه برای اینکه بتواند در این زمینه برای   500نفر اشتغالزایی کند حداقل نیاز به 20 میلیارد تومان سرمایه اولیه دارد.

رئیس مرکز مشاوره کارآفرین بهبود کرمان اظهار کرد : یکی از آفات کار اقتصادی سالم پیدایش واسطه هاست اما در طرح مزبور(مبل گلیم و پته ) دست واسطه ها به کل قطع شده است .

وی ادامه داد : در کارآفرینی به سبک غربی ، اصل اولیه محصول نهایی است و در این فرایند اشتغالزایی مستقیم وغیر مستقیم زیاد معنا ندارد اما در کار آفرینی اسلامی – که در طرح مبل گلیم و قالی نمودار شده  –علاوه بر نتیجه محصول  تمام  شده ،فرایند تولید مهم ومد نظر بوده است .

وی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون از سراسر استان گلیم و قالی برای تولید این نوع مدل  مواد اولیه دریافت می نماییم  خاطر نشان کرد ؛ با تولید 2 دست مبل پته وگلیم در سال زمینه اشتغال 1 نفر را فراهم می نماییم که این بسیار برای اقتصاد استان کرمان نیز موثر است .

ارسال نظرات