به همت کمیته دانشجویی معیار

کتاب "از توسعه تعامل گرا تا عزت پاسپورتی" منتشر شد + دانلود

وی تاکید داشت: اکنون و پس از گذشت بیش از دو سال از قرار گرفتن اعتدا لگرایان بر سکان اجرایی کشور، بازخوانی و نقد گفتمان و عملکرد دولت یازدهم موضوع چندین شماره از مجموعه کتب «رویش اندیشه» ...
کد خبر: ۸۶۴۰۳۱۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ وحید زارع سخنگوی کمیته دانشجویی معیار اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 منجر به روی کار آمدن جریانی شد که خود را اعتدا لگرا نامیده و گفتمان خود را «نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان» معرفی می کرداین جریان سیر تکوین خود را از حلقه های فکری پیرامون حجت الاسلام دکتر روحانی آغاز کرد و در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توانست بر مسند اجرایی کشور تکیه زند.
 
وی تاکید داشت: اکنون و پس از گذشت بیش از دو سال از قرار گرفتن اعتدا لگرایان بر سکان اجرایی کشور، بازخوانی و نقد گفتمان و عملکرد دولت یازدهم موضوع چندین شماره از مجموعه کتب «رویش اندیشه» خواهد بود کمیته دانشجویی معیار  متناسب با مقتضیات دانشجویی به اقدام به انتشار آن نموده است.
 
 زارع یادآور شد:  از آنجا که بررسی مبانی فکری جریان اعتدال گرا، پژوهش مطول و دقیق دیگری می طلبد، دراین مجموعه صرفاً اشاره ای کوتاه بر مبانی نظری شبه گفتمان اعتدال داریم و سعی بر آن خواهد بود تا با ارائۀ آمار، مصادیق و ذکر نمونه ها، نقدی ملموس همراه با ادبیاتی ساده بر عملکرد دولت یازدهم داشته باشیم.
 
وی افزود: موضوع مورد بررسی در این نوشتار، نوع نگاه دولت یازدهم و حلقۀ فکری تغذیه کنندۀ آن نسبت به مقوله توسعه و پیشرفت و همچنین سیاست خارجی می باشدلذا در قسمت اولِ کتاب مروری اجمالی خواهیم داشت بر راهبرد توسعه گرایی در منظومه فکری حلقۀ نیاوران و سپس به عملکرد دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی می پردازیم.
 
ارسال نظرات