خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خراسان جنوبی با تاکید بر محوریت خدمت به محرومین در بسیج سازندگی:
فرمانده سپاه انصارالرضا(عليه السلام) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ماموریت های بسیج سازندگی انتفاعی نیست، گفت: تمرکز طرح های این سازمان بر محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق روستایی و محروم است.
کد خبر: ۸۶۴۰۲۸۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار سید هاشم غیاثی در سومین جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی استان اظهار کرد: بسیج سازندگی بنا به تدبیر مقام معظم رهبری به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، خدمت‌رسانی به محرومان و کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی در روستاها در سال 79 پایه‌ریزی شد.

 وی با تاکید بر اینکه نگاه بسیج به این گونه ماموریت‌ها انتفاعی نیست بنابراین بیشتر طرح‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم پیش بینی شده، افزود: امیدواریم با تلاش و همکاری دستگاه های اجرایی به محرومیت زدایی استان کمک شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (عليه السلام) خراسان جنوبی گفت: غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، خدمت رسانی و مردم یاری در روستاها و نقاط محروم کشور و شناسایی زمینه های اشتغال و به دنبال آن ایجاد اشتغال از اولویت‌های طرح های بسیج سازندگی است.

 سردار غیاثی با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی کامل و کارشناسی در عرصه‌های مختلف پیش بینی شود، بیان داشت: این بانک در زمینه اولویت‌های عرصه‌ها است که متناسب با آن کار عملیاتی بسیج سازندگی  و اعزام نیرو انجام شود.

 علی اکبر بسکابادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در هر ماه به 455 روستای استان آبرسانی سیار انجام مي شود، ادامه داد: همچنین در زمستان جاری برای 412 روستای استان با 30 دستگاه تانکر آبرسانی انجام شده است.

 وی با اشاره به وجود 6 هزار و 800 کیلومتر شبکه خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای استان، گفت: یک هزار و 800 کیلومتر از شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی استان فرسوده و نیازمند اصلاح و بازسازی است.

 بسکابادی از هدر رفت 30 درصدی آب در شبکه های انتقال آب روستایی استان خبر داد و افزود: عمده هدر رفت آب ناشی از فرسودگی شبکه ها است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته 169 کیلومتر از از شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی بازسازی شد که بر این اساس هدررفت آب به 29 درصد کاهش یافت.

 وی با بیان اینکه امسال با بازسازی 560 کیلومتر از شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی هدرفت آب 9 درصد کاهش یافته، درخواست کرد بسیج سازندگی در تداوم آبرسانی سیار و اصلاح شبکه فرسوده روستای به آب و فاضلاب روستایی کمک کند.

 بسکابادی یادآور شد: بعد از انتخابات اسفندماه کار اصلاح 70 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی آغاز خواهد شد تا هدررفت آب به زیر 20 درصد کاهش یابد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها