دکتر سهراب صلاحی مسئول سازمان بسیج اساتید کشور گفت: برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی نیاز به مدیریت جهادی است.
کد خبر: ۸۶۴۰۲۵۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در چهارمحال و بختیاری؛ سهراب صلاحی در یادواره شهدای جهاد علمی که در شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: با فرهنگ جهادی 5 خط بزرگ را پشت سر نهاده‌ایم که می‌توان به مسائل سیاسی، میدان نظامی، بعد مدیریتی، مباحث علمی و مسائل اقتصادی اشاره کرد.

خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در زمانی بوجود آمد که هیچ جامعه شناسی آن را نتوانست پیش‌بینی کند و این درحالی بود که جامعه شناس فرانسوی در کتاب خود می‌گوید در هیچ کجا حضور تجلی مردم در انقلاب اسلامی ایران ندیده‌ بودم.

صلاحی با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس نمونه دیگر دلاور مرد و اقتدار مردم ایران در مقابل دشمنان است، افزود: تمامی سرافرازی‌های این نظام ما، به خاطر مدیریت درست و صحیح رهبری مدبر همچون مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

به دانش‌آموخته‌های داخل کشور اعتماد کنیم

وی بیان کرد: ما نخستین کشوری در جهان هستیم که بدون کمک هیچ کشوری توانسته ایم تمامی مراحل طراحی و مدیریت سوخت هسته‌ای را بدست آوریم.

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به دستاوردهای دانش‌آموختگان داخلی، گفت: در سال 85 پروژه طراحی و ساخت ماهواره در کشور آغاز شد که پس از مدتی کوتاه در سال 87 نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران به فضا فرستاده شد که این نشان دهنده قدرت داخلی است.

صلاحی اظهار کرد: نباید دانش‌آموختگان داخل را دست‌کم گرفت چرا که در زمان تحریم خود این جوانان و محققان کشور بودند که در رشته‌های مختلف رشد کردند.

وی افزود: همین دانش‌آموختگان داخل کشور بودند که توانستند بدون هیچ کمکی انرژی هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین و دیگر موارد را بدست آوردند.

ایران قدرت‌برتر منطقه غرب آسیا است

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه ایران قدرت برتر غرب آسیا است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه راهبردی جهان قرار دارد و امنیت و اقتصاد جهان به این منطقه وابسته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبری مقتدر و مدبر جمهوری اسلامی ایران مولفه سوم برای جهانی شدن کشورمان است که باید از فرامین ایشان پیروی کنیم.

آمریکا حامی تروریسم

صلاحی بیان کرد: آمریکا همیشه در تلاش است که ایران را به عنوان تروریسم معرفی کند اما این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های مورد تجاوز قرار گرفته کمک می‌کند تا تروریسم را نابود کنند و خود آمریکا یکی از حامیان اصلی تروریسم است.

وی اذعان کرد: آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند اما در کشور‌های مختلف تجاوز کرده است و مردم را در این کشورها قتل عام می‌کند.

اطاعت مسئولین از فرامین رهبری موجب پیشرفت جامعه می‌شود

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور افزود: اگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران همچون مردم از فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیروی می‌کردند در تمامی مسائل خیلی جلوتر بودیم.

صلاحی تصریح کرد: خیلی از افراد در داخل کشور قدرت ملت را دست‌کم می‌گیردند که این کاری اشتباه است.

این مسئول اذعان کرد: کاری که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد مباحث اقنتصادی است که نسخه آن را مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمان گذشته پیچیده است اما ما به آن زیاد توج نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: ما کلیه مولفه‌های اقتصادی همچون، انرژی، بازار، نیروی انسانی، دانش و فناوری را داریم پس باید با مدیریت درست از این مولفه ها برای پیشرفت کشور در امر اقتصادی استفاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید کشور به تعطیلی 14 هزار تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: این آماری است که مسئولین اعلام می‌کنند اما این جای فکر دارد که چرا باید کشور ما با این همه امکانات رشد منفی در صنعت را شاهد باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت درست در مسائل اقتصادی وجود ندارد بیان کرد: برای حل مشکل باید مدیریت جهادی در کشور وجود داشته باشد.

صلاحی به میزان پول موجود در اختیار دولت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 970 هزار میلیارد تومان پول حبس شده در بانکها توسط دولت وجود دارد و این سوال همچنان هست که چرا این پول در مسائل اقتصادی و ایجاد تولیدی‌ها هزینه نمی‌شود و چرا تولید کننده ما در داخل باید به دلیل مشکل مالی از بین برود ولی دولت حاضر به پرداخت وام کم درصد به تولیدکنندگان و برای رونق گرفتن بازار پرداخت نمی‌شود.

ارسال نظرات