مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی‌ ـ اجتماعی زنان و جامعه گفت: مسئولان باید در این رابطه جدی تر وارد شده و مردم هم نسبت به این مسئله اعتراض کنند چون دولت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.
کد خبر: ۸۶۴۰۱۸۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

فرشته روح افزا مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی‌ ـ اجتماعی زنان و جامعه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: متاسفانه برای حل بحران جمعیتی در کشور افرادی برای این کار انتخاب شدند که هیچ دغدغه ای در این رابطه ندارند توقع کار کردن از چنین افرادی در برنامه ششم مضحک است.

وی افزود: دکتر عباسی شوازی، رئیس کنونی موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور در راستای مسئله جمعیتی قدم مخالف برداشته و آمار غلطی را در رابطه با رشد جمعیت ایران به سازمان ملل داد که در نتیجه آن سایت سازمان ملل، نمودار خود را تغییر داد.

مدیر طرح و برنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: خانم مولاوردی نیز که اصلاً دغدغه این کار را نداشته و مرتباً در برابر این مسئله موضع گیری می کند، همچنین آقای عادل آذر که روزی که مقام معظم رهبری اعلام کردند دچار کاهش نرخ جمعیت شده ایم مصاحبه ای کرد و گفت ما مشکل جمعیت نداریم، آقای مرندی هم که در بحث پیشگیری و مراقبت جزء سرآمدهای این کار بود.

وی خاطر نشان کرد: افرادی از جناح های فکری کاملاً مخالف ازدیاد جمعیت در این موضوع انتخاب شدند لذا نباید توقع داشت تا کار موثری در این زمینه انجام شود.

روح افزا افزود: مسئولان باید در این رابطه جدی تر وارد شده و مردم هم نسبت به این مسئله اعتراض کنند چون دولت به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

وی با انتقاد از صحبت های اخیر وزیر بهداشت در این رابطه گفت: اگر منظور آقای هاشمی از عروسی جمعیتی الان است باید گفت با روند کاهش چشمگیر جمعیتی که الان گرفتار آن هستیم این عروسی تبدیل به عزا خواهد شد.

روح افزا با بیان اینکه قانون تعالی جمعیت باید کارشناسی شود افزود: متاسفانه مجلس دغدغه ای در این خصوص نداشت و چهار سال این قوانین مرتبا بالا و پایین رفته اما دوباره این قوانین برداشته شد.

مدیر طرح، برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی‌ ـ اجتماعی زنان و جامعه با بیان اینکه این مسئله دغدغه جدی مقام معظم رهبری است گفت: دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه های فرهنگی ذیربط این قضیه را با جدیت پیگیری نکردند، طبق پیش بینی سازمان ملل با این اوضاع تا سی سال آینده جمعیت کشور به 30 میلیون نفر می رسد که از این تعداد نصف جمعیت پیر خواهد بود و قطعا با جمعیت اندک مرزهای کشور غیر قابل اداره است.

ارسال نظرات