رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست:
آیین شب شعر فجر انقلاب برای نخستین بار و با حضور شاعران برجسته شهرستانهای شهربابک کرمان ، نی ریز فارس ، بوانات فارس و خاتم یزد در دهستان تاریخی ترکان و هرابرجان مروست برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۰۱۸۳
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم،این همایش ادبی با حضور شاعران برجسته شهرستان های شهربابک کرمان، بوانات فارس ، خاتم و مروست به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست، انجمن شعر و ادب مروست، موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره شعر و ادب تمنای خاتم ، کانون های فرهنگی و هنری امام خمینی و شاه محمد ترکان ، شوراهای اسلامی و دهیاری های روستاهای ترکان و هرابرجان اداره کتابخانه های عمومی خاتم و پایگاه مقاومت ابوالفضل(ع) ترکان در محل مسجد امام خمینی (ره) این روستا برگزار شد.(رخنگان این شهرستان برگزار شد.

فرماندار خاتم در این آیین ضمن تشکر از ابتکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست جهت برگزاری این مراسم و دعوت از شاعران شهرستان های مجاور ،برگزای این همایش را در شکوفایی شعر و ادب این منطقه مهم دانست و بر برگزاری این گونه مراسم تاکید کرد .

محمد زاده رحمانی همچنین با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : بایستی برای انتقال ارزشهای انقلاب به نسل نو جامعه تلاش کرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم طی سخنانی خاطر نشان کرد: با وجود این که بیش از 8 ماه از راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نمی گذرد اما این اداره برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را در سطح منطقه اجرا نموده است که جای تقدیر و سپاسگزاری را دارد .

سید خلف حوتی نژاد از برگزاری جشنواره منطقه ای فرهنگ عشایر و همچنین کنگره سراسری شعر روستا به عنوان دو رویداد مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرستان خاتم و مروست در آینده نزدیک ذکر کرد .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نیز در این همایش طی سخنانی هدف از برگزاری این همایش را گرامیداشت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران وˈبرقرایتبادلفرهنگیباشهرستانهایهمجوارواستفادهاز نظریات صاحبنظران برای شکوفایی فرهنگ و ادب مروست دانست.

اکبر رنجبر با تأکید بر اینکه با زبان شیرین شعر می توان پیام را به راحتی به مخاطبان انتقال داد ، تداوم برگزاری این همایش را برای شکوفایی فرهنگ و ادب این شهرستان موثر توصیف کرد.

در این مراسم شاعران شرکت کننده سروده های خود در خصوص انقلاب اسلامی را قرائت کردند .

همچنین در این همایش از شاعران مهمان با اهدای هدایایی تجلیل شد .

ارسال نظرات