خبرهای داغ:
امام جمعه سربیشه:

دشمن با تحمیل فرهنگ غرب می خواهدبه افکار ما نفوذ کند

امام جمعه سربیشه گفت: زمانی دشمن می تواند بر ما تسلط یابد که در افکار ما نفوذ پیدا کند. دشمن بدنبال تغییر دادن سبک زندگی ما است و میخواهد فرهنگ خود را به ما تحمیل کند.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۸۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سنجری امام جمعه سربیشه در کارگاه آموزشی هسته های فرهنگی حلقه های صالحین ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه گفت: زمانی دشمن می توانند بر ما تسلط یابد که در افکار ما نفوذ پیدا کند.

وی ادامه داد: دشمن بدنبال تغییر دادن سبک زندگی ما است و میخواهد فرهنگ خود را به ما تحمیل کند.

امام جمعه شهرستان سربیشه با بیان اینکه آمار طلاق در استان خراسان جنوبی رشد 8 درصدی داشته است اظهار داشت: متأسفانه جوانان امروز ما با پیشی گرفتن از سبک زندگی غربی، اعتقادات و اصول خود و الگویی همچون فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) را به فراموشی سپرده اند.

حجت الاسلام سنجری افزود: رواج طلاق ، دروغ ، فحشاء و منکرات ، بی تفاوتی زوجین نسبت به همدیگر ، بی توجهی به واجبات از جمله سبک های زندگی غربی است که در زندگی های ما نفوذ پیدا کرده است.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه طلاق منفورترین حلال هاست خاطر نشان کرد: از علت های طلاقی که امروزه مد شده می توان به درخواست مهریه ، نفقه، فحاشی و ضرب و شتم اشاره کرد که این با سبک زندگی اسلامی همخوانی ندارد.

حجت الاسلام سنجری با تأکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: نبودن مصرف گرایی صفر ، جلوگیری از اسراف ، تکیه بر توان داخلی و صادرات از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی است .

امام جمعه سربیشه به انتخابات پیش رو اشاره و خاطر نشان کرد: نباید به کسی رأی دهید که اتفاقات تلخی که در دوره های قبل مجلس اتفاق افتاد تکرار شود لذا با انتخاب خود می توانید در آینده این کشور سهم بسزایی داشته باشید.

عامل ایجاد معضل اجتماعی، عدم درمان معضل فرهنگی است

فرخنده جانشین فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) نیز در این مراسم برای توجیه مسائل فرهنگی گفت: فرهنگ دارای سه لایه عقاید ، باور و رفتار می باشد که عقاید هسته مرکزی فرهنگ و رفتار لایه آخری فرهنگ را شکل می دهند.

وی ادامه داد: برای اینکه یک فرهنگ شکل بگیرد باید اول زیر بنای کار را درست کنیم لذا یکی از تکالیفی که خانواده در قبال فرزند خود دارد آشنا کردن فرزندان با تعالیم قرآنی است.

جانشین فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) با تأکید بر احترام گذاشتن دوجانبه زوجین به همدیگر اظهار داشت: اگر زنی اقتدار مرد را بشکند از چشم همسرش می افتد و برعکس اگر مردی به عاطفه ی زن لطمه بزند از چشم همسرش می افتد و در کنار این اگر فرزندی ببیند رفتار والدینش با گفتار او متناقض می باشد آن فرزند به انحراف کشیده خواهد شد.

سرگرد فرخنده با اشاره به اینکه عامل ایجاد معضل اجتماعی، عدم درمان معضل فرهنگی است خاطر نشان کرد: 98 درصد دختران و پسرانی که به انحراف کشیده می شوند و روابط غیر شرع در خارج از منزل دارند مقصر اصلی آن ها پدر و مادرشان هستند چرا که اگر رفتار مناسبی از طرف آن ها صورت می گرفت و فرزند لبریز از محبت می شد این مشکل به وجود نمی آمد.

وی افزود: اگر معضل اجتماعی هم درمان نشود سبب بروز معضل سیاسی میشود که اگر این هم درمان نشود مشکل امنیتی به وجود می آید.

وی فتنه 88 را یکی از معضل های امنیتی خواند و اظهار داشت: از جمله وظایف یک نیروی فرهنگی می توان به شناخت اصول انقلاب، شناخت دسیسه های دشمن، رواج دادن اقتصاد مقاومتی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، اشراف به محل خود و شناسایی معضلات آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار