مجتبي خسروي كارآفرين بسيجي مدت هفت سال است كه به پرورش مرغ بومي اشتغال دارد و از اين كار بسيار راضي است.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۷۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش پخبر نگار خبر گزاری بسیج : از ديدگاه مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي يك شعار نيست؛ يك واقعيت است،انتظار مي ­رود در لابه‌‌‌لاي اين مشكلات در وسط اين خارها، گام‌هاي استوار، همت‌ها و تصميم‌هايي هم گرفته شود، بناست از وسط اين خارها عبور كند و خودش را به آن نقطه‌‌‌ مورد نظر برساند؛ وضع كشور الان اينجوري است.
با نگاهي به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص حساسيت به بحث اقتصاد مقاومتي به سراغي يكي از كارآفرينان بسيجي ساكن روستاي كلوخي شهرستان زابل رفتيم و با پشتكار مثال زدني وي آشنا مي شويم.

مجتبي خسروي كارآفرين بسيجي مدت هفت سال است كه به پرورش مرغ بومي اشتغال دارد و از اين كار بسيار راضي است.

اين جوان كارآفرين درگفتگو با خبر نگار خبر گزاری بسیج افزود: با توجه به اينكه پستي بلندي هاي زيادي در اين كار وجود دارد اما من با علاقه زيادي اين كار را انجام دادم.

خسروي بيان كرد: در روستاي كلوخي مجموعه هزار متري دارم كه شامل دو سالن استاندار و دو سالن بصورت سنتي است كه در هر دوره 1000 جوجه بومي پرورش داده مي شود.

وي با بيان اينكه بازار فروش توليدات بومي گفت: سودهي فروش بستگي به بازار دارد و فصل زمستان نسبت به تابستان فروش خوب است،بدليل اينكه از اردبيهشت ماه جوجه محلي خود روستاييان به بازار مي آيد، آنچنان فروشي ندارد.

اين كارآفرين سيستاني گفت: ما در شرقي ترين نقطه كشور با كسي كه در بيرجند با هزينه كمتري از لحاظ تفاوت قيمت دانه و ديگر هزينه ها اقدام به پرورش مرغ بومي مي كند ،به همان نسبت سود كمتري عايد توليد كنندگان مرغ بومي در اين منطقه مي شود،چون هزينه هاي دانه و جوجه بالاتر است .

خسروي افزود: وقتي كه هزار جوجه چهار تن دانه مي برد ،اين هزينه به نفع توليد كننده بيرجندي است و توليد كننده در اين منطقه سود چنداني نمي برد.

وي با اشاره به مشكلات فروش و نبود بازار فروش در زابل عنوان كرد: زابل شهر بسته است و فروش بيشتر دست دلالان است و فروشنده خيلي كم سود مي برد .

اين كارآفرين بسيجي بيان كرد: دستگاه جوجه كشي و مرغ تخم گذار دارم و با جمع آوري تخم مرغ ها از طريق دستگاه به جوجه تبديل مي شوند.

خسروي گفت: اين موقع از فصل از شهرهاي ديگر مثل يزد و اصفهان جوجه مي آورم و بعد از 45 روز قابل فروش هستند.

وي با اشاره به اينكه تسهيلات 10ميليوني از بسيج سازندگي دريافت كردم ،گفت: در كنار اين تسهيلات چندين برابر خودم هزينه كردم و مكاني براي توليد و پرورش مرغ بومي پرداختم.

كارآفرين بسيجي با ابراز اينكه علاقه زيادي به اين كار داشتم، گفت: اگر علاقه به اين كار و تلاش و اميد نداشتم،در حالي كه كل سرمايه زندگي ام را كنار مي گذاشتم.

خسروي با بيان اينكه اقتصادمقاومتي با توليد بومي در هر منطقه بوجود مي آيد ،گفت: با ايجاد شركت تعاوني توليد دانه مرغي در سيستان قطعا بار مالي و هزينه هاي توليد براي توليدكنندگان كاسته مي شود.

ارسال نظرات