به همت واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري زنجان:

نمایش مستندA157 در حوزه هنری استان زنجان

فیلم‌ A157 و بررسی سه فیلم کوتاه روز چهارشنبه 28 بهمن ماه در حوزه هنری استان زنجان نمایش داده شد.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۴۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری زنجان در ادامه برگزاری جلسه هفتگی نمایش فیلم کوتاه در حوزه هنری استان زنجان گفت: تلاش حوزه هنری زنجان براین است تا بتواند محل امنی برای ایجاد ارتباط و هم افزایی بیش از پیش هنرمندان و تمرکز بر محور و ایده های ناب در تولید آثار فاخر ایجاد نماید.

میثم سیفی در خصوص مستند A157 افزود: این مستند روایتی تلخی است از سرگذشت تکان دهنده ی سه دختر سوری، که در پی حمله داعش در اردوگاهی زندگی می کنند و از رنج های آوارگی و تجاوز یک داعشی سخن می گویند.

وی با بيان اينكه استقبال خوبي از سوي هنرمندان زنجاني از نمايش اين مستند انجام شد، اظهار داشت: در اين مستند 70 دقیقه ایی بهروز نورانی پور به عنوان کارگردان و تهیه کننده و فاطمه صفا ایفاگر نقش دختر مهاجر سوری است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری زنجان به جوايز كسب شده اين اثر در جشنواره اشاره كرد و گفت: امسال در جشنواره فيلم فجر نيز شاهد درخشش اين مستند بوديم و فیلم مستند A157 برنده ی سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش مستند از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر امسال شده است.

سيفي به اهميت پخش اين اثر بعد از اكران در جشنواره فيلم فجر و استقبال هنرمندان حوزه به اين موضوع اشاره كرد و یادآور شد: فیلم مستند A157 توانسته دیپلم افتخار در بخش جایزه شهید آوینی و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش بین الملل در جشنواره حقیقت را از آن خود کند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همچنين جلسات هفتگی نمایش فیلم کوتاه اشاره كرد و گفت: اين جلسات از بیست و هفتم آبان ماه آغاز و تا آخر سال ۹۴ بصورت مستمر و هفتگي ادامه خواهد داشت.

میثم سیفی گفت: در نشست اين هفته فیلمنامه خوانی، سه فیلم کوتاه در مضامین اجتماعی با حضور هنرمندان و فیلمسازان جوان با بررسی آثار جدید حسن بیات برگزار شد.

اين مسئول در پايان با بيان اينكه هدف از برگزاری نشست فیلمنامه خوانی در جذب علاقمندان به عرصه هنر سینمای است، افزود: نشست فیلمنامه‌خوانی با خوانش و ارزیابی سه فیلمنامه کوتاه "شیشه" با موضوع اعتیاد، "اسفند ماه عاشق می شوم" با موضوع پیوند اعضا و "روایت ساده یک اتفاق" با مضمون اعتماد به نفس و داشته های انسانی که متعلق به هرکس هست، برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار