خبرهای داغ:
دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات برنامه اين جشنواره را تشريح كرد:
خبرگزاري بسيج: امیر حسین عشاقی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در دوره پنجم با ارسال 2200 اثر پرمخاطب‌ترین جشنواره کشور معرفی شده است، این در حالی است که این جشنواره در زمینه تبلیغات حتی یک پوستر هم چاپ نکرده است و با استفاده از فضای مجازی این تعداد اثر را برای خود جذب کرده است.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۳۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، امیر حسین عشاقی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در دوره پنجم با ارسال 2200 اثر پرمخاطب‌ترین جشنواره کشور معرفی شده است، این در حالی است که این جشنواره در زمینه تبلیغات حتی یک پوستر هم چاپ نکرده است و با استفاده از فضای مجازی این تعداد اثر را برای خود جذب کرده است.

وی ادامه داد: یک هزار و 330 هنرمند این تعداد اثر را از 360 شهر کشور به دبیرخانه جشنواره حسنات ارسال کرده‌اند، این آثار در رشته‌های فیلمنامه، پویانمایی، فیلم کوتاه و مستند به جشنواره ارسال شده است که در مقایسه با جشنواره چهارم که ۸۹۰ اثر از هنرمندان را در جشنواره داشتیم رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تأكيد داشت: فراخوان بخش داستانی درسه بخش فیلم‌های ملی، تجربی و تجربه نخست بوده است، تعداد ۲۲ اثر در بخش مستند، ۴۳ اثر در بخش ملی و تجربی پویانمایی، ۴۰ فیلمنامه و ۱۲۷ اثر داستانی درسه بخش ملی، تجربی و تجربه نخست به بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه حسنات راه یافت.

وی افزود: هنرمندان اصفهان، امسال بیش از ۴۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند، ابراز داشت: ازاین تعداد ۲۶ اثر در بخش داستانی، ۳ اثر مستند، ۴ اثر پویانمایی و ۷ فیلمنامه بوده است. تهرانی‌ها با ارسال ۸۴ اثر بیشترین تعداد اثر ارسالی را به خود اختصاص دادند، پایگاه اصلی جشنواره که محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی خواهد بود در سالن سوره حوزه هنری است و در سینما خانواده، کتابخانه مرکزی و هنرسرای خورشید فیلم‌های جشنواره در ۲۸ سانس با تکرار به نمایش در می‌آید و در پایان هر روز نیز نقد و بررسی آثار نمایش داده شده توسط طهماسب صلح‌جو انجام می‌شود.

عشاقي تأكيد داشت: افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان در 11 اسفند ماه و در گلستان شهدا برگزار خواهد شد، اختتامیه این جشنواره نیز از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز ۱۴ اسفند در سینما سپاهان با برنامه تجلیل از خیریه صدیقین به مدیریت خانم بنیانیان و تقدیر از تاثیرگذارترین هنرمندان کشور از جمله رسول صدرعاملی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: بنا به پیشنهاد روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره حسنات از برترین خبرنگاران نیز در روز اختتامیه تقدیر می‌شود؛ فیلم‌های جشنواره حسنات با هدف امید به زندگی، کمک به دیگران و ترویج کردار نیک در زندان ۷ هزار نفری دستگرد اصفهان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

وي گفت: امسال جایزه ویژه مهربانی به یاد زاون قوکاسیان در اختتامیه جشنواره حسنات به یکی از آثار برتر جشنواره اهداء می‌شود.

وی تأكيد داشت: نمایش فیلم جشنواره حسنات کاملا رایگان است،  فیلم‌های جشنواره هم‌زمان با اصفهان در ۲۶ استان کشور نیز به نمایش درمی‌آید و در برخی استانها مراسم افتتاحیه، اختتامیه و تقدیر از هنرمندان و خیران شهر را نیز داریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها