کارشناس مسایل دینی:

خدامحوری در زندگی حلال مشکلات است

کارگاه سبک زندگی فردی و سازمانی با حضور کارکنان پایور و وظیفه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بن برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۱۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بن در این کارگاه گفت: سبک زتدگی اسلامی بهترین راه برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود: تقویت زیرساختهای فرهنگی و توجه بیش از پیش به اجرا و بکارگیری سبک زندگی فردی و سازمانی در خانواده ها موجب انسداد لایه های نفوذ پذیر در برابر هجمه های فرهنگی دشمن می شود.

وی خاطر نشان کرد: باید در بحث نفوذ دشمن در سبک زندگی اسلامی خود وخانواده را در مقابل نفوذ دشمن واکسینه کینم و اهتمام ویژه ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن در امور خانواده داشته باشیم.

عباسی، بهره مندی از آیات قرآن کریم و آموزه های روایی و دستورات ائمه معصومین بعنوان الگوی صحیح اسلامی را جهت زندگی بهتر و شایسته مسلمان ایرانی و خانواده های کارکنان یاد آور شد و گفت: انسان موقعی که به قرآن کریم و سیره ائمه معصومین مراجعه می کند سبک زندگی دینی را به صورت کاملا نمایان فرامی گیرد.

وی، افزود: در اسلام مزیت و شاخصه هایی برای سبک زندگی معرفی شده است و اگر انسان آنها را در زندگی نهادینه کند بسیاری از مشکلات به خودی خود مرتفع خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بن، تصریح کرد: زندگی خود را بر مبنای مرد سالاری،زن سالاری و فرزند سالاری در خانواه قرار ندهید؛ بلکه مبنای محیط خانواده را خدا سالاری قرار دهید.خداوند کریم دو نوع رحمت عام و خاص برای انسان قرار داده است. یکی از آنها انتخاب همسر صالح انسان است .زندگی خدا محوری جزء رحمت خاص خداوند می باشد .

وی گفت: سبک زندگی خدا محوری اثراتی در زندگی انسان دارد، و اولین اثرش این است که همه اعضای خانواده، خود را بنده خدا می دانند و مرد سالاری، زن سالاری و فرزند سالاری در خانواده وجود ندارد.

عباسی، ادامه داد: دومین اثر خدامحوری زندگی انسان این است که همه اعضای خانواده خودشان را بالاتر از دیگران نمی دانند و همدیگر را در یک ردیف می بینند و تلاش برای از بین بردن مشکلات، عدم ایجاد اختلاف در خانواده، روحیه گذشت، تحمل مشکلات بستگان همسر، احترام گذاشتن به خانواده همسر از تجلی صفات زندگی خدا محوری می باشد. و زندگی به خودی خود بوی خدا پیدا می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار