گروه نظارت بر سلاح گرم آمریکا با ارائه آماری از کشته شدن کودکان در آمریکا و اشاره به تبلیغات اخیر تلویزیونی و اینترنتی که با ظاهری جدید این‌بار به سراغ کودکان و افراد زیر سن قانونی رفته، این اقدام را ترویج خشونت قلمداد کرده و نسبت به آن هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۰۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ گروه نظارت و کنترل سلاح گرم در آمریکا نسبت به تبلیغات اخیر "انجمن ملی سلاح" (NRA) که کودکان را مخاطب قرار داده است هشدار داده است.

براساس این گزارش،گروه نظارت بر سلاح گرم آمریکا با ارائه آماری از کشته شدن کودکان در آمریکا و با اشاره به تبلیغات اخیر تلویزیونی و اینترنتی که با ظاهری جدید اینبار به سراغ کودکان و افراد زیر سن قانونی رفته، این اقدام را ترویج خشونت در میان افراد کم سن و سال قلمداد کرده و نسبت به آن هشدار داد.

گفتنی است این مرکز مطالعاتی را در این زمینه انجام داده است که در آن به جزئیات چگونگی فروش سلاح و روند جذب کودکان 6 سال به بالا توسط لابی‌های تولید و فروش سلاح در آمریکا می‌پردازد؛ از جمله این تبلیغات سفارشی، رنگ‌آمیزی تفنگ نیمه اتوماتیک و تبلیغ آن به عنوان سلاحی  است که کودکان باید برای شروع و یادگیری تیراندازی و شکار از آن استفاده کنند.

این گزارش 54 صفحه‌ای بیان می‌کند که یک تفنگ همچون برخی کالاها که تنها بزرگسالان می‌توانند استفاده کنند مثل تنباکو، باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

این گزارش همچنین با اشاره به خطراتی که اینگونه تبلیغات می‌توانند برای کودکان و جامعه داشته باشند می‌افزاید: تصور کنید روزی را که شرکت‌های تولید الکل و سیگار هم بخواهند محصولات خود را برای کودکان رنگ‌آمیزی کنند و به فروش برسانند!

با این حال، طبق گفته یکی از مدیران مرکز مبارزه با خشونت علیه کودکان، صنعت سلاح و لابی اسلحه تمام تلاش خود را به کار بسته و حتی رویکردی تهاجمی نسبت به گروه نظارت و سایر مراکز حقوق کودکان در پیش گرفته‌اند.

گفتنی است بر اساس آمارها به طور متوسط روزانه 7 کودک و نوجوان در آمریکا توسط اسلحه کشته می‌شوند.

ارسال نظرات