"حفظ قرآن زمینه‌های تدبر در قرآن را بیشتر می‌كند"
کد خبر: ۸۶۳۹۹۳۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
رتبه نخست حفظ کل در سی‌و چهارمین دوره مسابقات قرآن ستاد کل سپاه پاسداران گفت: با توجه به هجمه فرهنگی همه جانبه دشمنان نظام اسلامی ترویج فرهنگ قرآنی، بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم است.
سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه که از 27 بهمن‌ماه به مدت سه روز با حضور 452 نفر از متسابقین قرآنی سپاه برگزار شده بود به کار خود پایان داد که در این دوره از مسابقات غلامرضا اسکندری از سپاه ناحیه مقاومت زرندیه توانست در حفظ کل مقام نخست را کسب کند.

غلامرضا اسکندری که بیش از 30 سال سن دارد در دوران نوجوانی موفق شده که در مدت دو سال قرآن را حفظ کند همچنین در کارنامه فعالیت قرآنی خود کسب مقام اول حفظ کل در سال‌های 88 و 89 ستادکل سپاه پاسداران، مقام اول در سطح نیروهای مسلح در سال‌های 88 و 91، مقام اول حفظ کل در مسابقات سراسری قرآن در بین نیروهای بسیج در سال‌های 88 و حفظ 20 جزء در سال 79 را دارد.

همچنین این پاسدار فعال در حوزه قرآن در مسابقات بین‌المللی نیز خوش درخشیده و سال 90 موفق به کسب مقام اول در مسابقات بین‌المللی عمان، کسب مقام سوم در مسابقات بین‌المللی به میزبانی ترکیه در سال 79، کسب مقام دوم در مسابقات قرآن اردن در سال 81 و نیز کسب مقام ششم در حفظ کل قرآن در بین متسابقینی که مسابقات بین‌المللی عربستان در سال 80 حضور یافته بودند، شد.

پاسدار غلامرضا اسکندری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به لزوم ترویج و اشاعه مفاهیم قرآنی در میان جوانان اظهار داشت: با توجه به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان نظام اسلامی بایستی برنامه‌ریزی‌هایی لازم از سوی مسئولان برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان صورت گیرد و در این مسیر هزینه‌های مادی و معنوی لازم را اختصاص دهند.

وی افزود: همانگونه که در بحث موسیقی کنسرت‌هایی برگزار می‌کنند و به افراد فعال در این حوزه توجه ویژه دارند بایستی جلسات و محافل قرآنی برگزار و افراد فعال در این حوزه را نیز معرفی کنند که این امر زمینه فعالیت و حضور مردم را در فعالیت‌های قرآنی افزایش خواهد داد.

پاسدار حافظ کل قرآن تصریح کرد: باید در حفظ به جایی برسیم كه از حفظ خود بهره‌برداری كنیم و آن را در عرصه زندگی اجتماعی و سیاسی خود پیاده سازیم، میزان عمل به قرآن از سوی اطرافیان بایستی ارزیابی شود چراکه اگر خود بگویم که به دستورات و فرامین قرآنی عمل می‌کنم ممکن است نوعی خودستایی باشد.

رتبه نخست مسابقات حفظ قرآن ستاد کل سپاه پاسداران با اشاره به انگیزه حضور خود در سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن ستاد کل سپاه گفت: افزایش مهارت و تسلط بهتر در زمینه حفظ، قرائت و تفسیر قرآن، اشاعه فرهنگ قرآنی و تشویق اطرافیان از انگیزه‌های حضورم برای فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگ قرآن است.

وی افزود: عامل انس بیشتر من با کلام وحی تشویق والدینم و مهم‌ترین عامل دوستانی بودند که با آنان در کلاس‌های حفظ شرکت می‌کردم چراکه در سنین 16 سالگی بیشترین تاثیر را هر جوانی از همسالان خود دارد و موفق شدم تا پایان 18 سالگی کل قرآن را حفظ کنم.

پاسدار حافظ کل قرآن تصریح کرد: انس با قرآن تاثیر اخلاقی و معنوی را به همراه خواهد داشت از این‌رو همانگونه که مقام‌معظم رهبری به تربیت 10 میلیلون تاکید دارند به این مهم توجه شود جامعه از هر نظر بیمه خواهد شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: حفظ قرآن زمینه‌های تدبر در قرآن را بیشتر می‌كند و حفظ كلمات معانی را به همراه خواهد آورد و معانی نیز كلمات را به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات