خبرهای داغ:
امام جمعه موقت طبس خطاب به کاندیداهای نمایندگی مجلس گفت: از بخشی و جزیره ای نگاه کردن و محدود و مادی تنها نگاه کردن بگذرید، همت خود را بلند کنید که مجلس تصمیماتش گاه تا صد سال تاثیرگذار است.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۱۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد مؤدب امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه گفت : اگر انسان قناعت پیشه نکند دنیا را هم به او دهند سیر نمیشود بنابراین فک نکنید برای رسیدن به آرامش باید دنیا را به او دهند بلکه باید به اقل اکتفا کند زیرا قناعت باعث عزت میشود و شرافت به این است که دنیا به کم اکتفا کند و بیشترین خدمت را ارائه دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حساس هستند و تصمیماتی که در این دو مجلس اتخاذ میشود نقش اساسی و درجه یک در کشور و سرنوشت امروز، فردا و فرداهای ما دارد.

وی گفت: دخترت را بخواهی شوهر دهی به هر کسی نمیدهی و میگویی این زندگی فرزندم است رای در این دو مجلس نیز سپردن آینده امور توسط خودمان به این آقایان است و این آقایان میخواهند برای آینده، مملکت و دین، کشور و مقتضیات کشور ما تصمیم بگیرند.

خطیب نماز جمعه طبس گفت طبیعتا هر کسی را به عنوان وکیل برای کارهایت انتخاب نمیکنی و وکالتت را به کسی میدهی که خاطرت جمع باشد، خواسته ات نیز باید مشخص باشد.

وی گفت: گاهی خواسته ات این است که میخواهی خیابان آسفالت شود یا فرزندت شغل مختصری پیدا کند یا فلان مبلغی بودجه جذب فلان جا شود این وکیلی متناسب با خودش میخواهد عیبی ندارد به این خواسته ات میرسی میخواهی انتخاب کنی ولی تنزل خواسته ها به حد محدود نشان این است که انسان معرفت درست از موقعیت کشور و دشمن و مجلس ندارد و خواسته هایش محدود به خواسته های مادی شده است.

وی گفت: طرح این مباحث که من چنین و چنان میکنم و آسفالت میکنم، برق و گاز می آورم،.اشتغال در این حد ایجاد میکنم که وظیفه همه آنهاست که همکاری کنند باید همه در این امور دقت کنند تا جواب دهد ولی تنزل جایگاه مجلس و نمایندگی مجلس به این امور خلاف است و نشان کوته بینی و جزیره ای و منطقه ای و بخشی نگاه کردن است.

وی با اشاره به کاندیداها گفت: بگذرید از بخشی و جزیره ای نگاه کردن و محدود و مادی تنها نگاه کردن، همت خود را بلند کنید که مجلس تصمیماتش گاه تا صد سال یا صدها سال تاثیرگذار است.

وی با بیان این که تصمیمات کلان تاثیرات کلان در سرنوشت جوامع دارد افزود: سال ها پیش رییس جمهور وقت روسیه خروشچف است که به این نتیجه رسید امروز موازنه قدرت بین قطب شرق و غرب برقرار شده و گفت ما میتوانیم رقابت را کنار بگذاریم و از این تاریخ به بعد زندگی مسالمت آمیز با آمریکا و غرب را شروع کنیم.

وی ادامه داد: در همان تاریخ این صحبت زمینه ای برای یک تصمیم جدی از سوی غرب شد، غرب که تا آن روز بنا داشت با شوروی سابق مقابله نظامی کند گفت امروز دیگر عرصه تفاوت کرده و شروع به نفوذ فرهنگی در قطب بلوک شرق کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود: یک رییس جمهور کمی خود را وا داد و با این تفکر روی کار آمد، نوبت به گورباچف رسید نتوانست امور را کنترل کند و بلوک شوروی به کلی از هم پاشید و از آن کشورهای متعدد بیرون آمد و اکنون میبینید که در بیخ گوشش یعنی اوکراین و کشورهای متصل به خودش دارند میگیرند.

وی بیان داشت: باز این چند سال مجدد به هوش آمده و در مقابل غرب ایستاده است.

وی افزود: آن روز شوروی به شکست کشیده شد که رییس جمهورش به این نتیجه رسید که میتواند با غرب زندگی مسالمت آمیز داشته باشد امروز همان مسیر را در همه جای جهان دنبال میکنند و دنبال میکردند یادتان نرفته چند سال پیش در همین جمهوری اسلامی در همین کشور از میان سیاسیون همین کشور مدعی شدند که ایران شرایط شوروی را دارد و کفایت میکند که یک گورباچف بیاید و امور را خاتمه دهد.

وی تاکید کرد: یادتان که نرفته فرمایش رهبر که فرمودند نه ایران شوروی است و نه ملت ایران مردم شوروی و نه رییس جمهور گورباچف است.

وی بیان کرد: همان مجلسی که آنروز این حرف ها را مطرح میکرد و گفت ما میتوانیم مسالمت آمیز با غرب مذاکره کنیم و پیشنهاد کرد با ۱۲۰ نماینده به رهبر معظم انقلاب که اقا شرایط حساس است دنیا عوض شده است و شرایط امروز اگر دیر بجنبیم نابود میشویم و امروز دنیا یک قطب بیشتر ندارد یا با آمریکا یا بر آمریکاست.

امام جمعه طبس ادامه داد: آنها هم پیشنهادکردند و به رهبر انقلاب گفتند جام زهر بنوشید، چاره ای نداریم جز اینکه با آمریکا باشیم.

حجت الاسلام مؤدب بیان کرد: آن روز اگر رهبر ما شجاع نمی‌بود و نمی ایستاد و نمی‌فرمود میتوان جهان به گونه ای باشد نه با آمریکا باشد و نه بر آمریکا که البته ما بر آمریکا هستیم، که این بزرگوار فرمود من یک انقلابی ام و امروز هم بر انقلابی بودن تاکید میکند.

وی افزود: ولی آنروز بر آمریکا بودن را مساوی نابودی می‌دانستند و توصیه میکردند مجلسی ها با ۱۲۰ امضا که نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی وقت، متاسفانه از این شهرستان نیز نامه را امضا کرده بود که ما شرمنده شدیم و در مجموع این مایه شرمندگی بود ولی مردم این را نمیخواستند و بهترین تفسیر این است که تحلیل این نماینده این بوده که اگر امروز اینطور عمل نکنیم کشور نابود میشود، پس باید اینطور عمل کنیم تا کشور نجات پیدا کند.

وی گفت: ولی بعد از گذشت چندین سال شما می‌بینید امروز آمریکا به دریوزگی افتاده و نمی تواند در منطقه نقش ایفا کند و خود را اول بداند و هر جا طرح و برنامه ای دارد به شکست کشیده شده است.

امام جمعه موقت طبس تاکید کرد: نمایندگانی برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب کنید که رهبری را اگر نیاز شد انتخاب کنند، انتخابی کنند که شجاعت لازم را داشته باشد مرعوب نشود شرایط را درست تشخیص دهد، متمایل به غرب نباشد، ترس از غرب، روحیه اشرافی گری نداشته باشد، روحیه حزب الهی و انقلابی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی آقا دبیر شورای امنیت ملی را احضار میکنند و با ایشان صحبت میکنند و می‌فرمایند در شورای امنیت ملی دقت کنید کسانی حضور داشته باشند که صددرصد انقلابی و حزب الهی باشند یعنی این تفکر میتواند انقلاب را حفظ کند و برای کشور مفید باشد.

وی عنوان کرد: ما قدرتمان خیلی بالاست و توان چانه زنی و مذاکره داریم، ملتمان ایستاده اند در شطرنج مذاکره میتوانیم دشمن را کیش و مات کنیم اما باور نکنید که میتوانیم.با جهان کفر امروز که در رأس مخالفین ما آمریکا قرار دارد میشود برد برد مذاکره کرد یا روابط برد برد داشته باشیم این طور نیاندیشید و همیشه به هوش باشید که جهان میخواهد ما وجود نداشته باشیم و نمیخواهد که ما برد کنیم و جهان کفر نمی تواند وجود ما را تحمل کند، آن روزی که گفتند اگر میتوانستیم یک پیچ و مهره هم باقی نمی‌گذاشتیم شما فکر میکنید با اینها میتوان معامله یا مذاکره برد برد داشت.

وی هشدار داد: هوشیار باشید که دشمن میخواهد شما نباشید و ما هم میخواهیم کفر و شرک و استکبار نباشد که ایمان یعنی لااله الا الله و فقط حاکمیت خدا و بر حاکمیت غیر خدا مقابله میکنیم و در کنار آن نمیایستیم و تسلیم نمیشویم و سازش نمیکنیم و با کفر آشتی نمیکنیم و کفر هم بنای سازش و برد برد ندارد اگر انحراف اینکه امروز میشود با جهان اینگونه عمل کرد به یک وادادگی سیاسی کفایت میکند که یک مجلس اینطور هم پشت سرش بیاید و فکر کند که میشود با جهان استکبار سازش کند بعد کشور بدبخت و بیچاره میشود.

حجت الاسلام مؤدب گفت: بنابراین کسانی را انتخاب کنید که صددرصد یقین دارید که انقلابی و حزب الهی و اهل ولایت و دیانت و امانت باشند.

وی خاطرنشان کرد: از بین خوبها خوبتر را انتخاب کنید منطقه ما شخصیت های برجسته ای دارد ولی در میان خوبان نیز ممکن است خوبتری وجود داشته باشد برای رضای خدا اقدام کنید تا خداوند پاداش خیر در دنیا و آخرت به همه ما عنایت بفرماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها