حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت فاجعه منا را نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر خواندند و فرمودند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان‌ باختن بیش از ۱۰۰۰ نفر در این حادثه مسأله کوچکی نیست.
کد خبر: ۸۶۳۹۸۸۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دلهای ما و همه مسلمانان سنگینی می کند.

رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان‌ باختن بیش از هزار نفر در این حادثه مسئله کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.

ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملت‌ها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودی‌ها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات