خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

تخریب شورای نگهبان با هدف نفوذ صورت می‌گیرد

امام جمعه ارومیه گفت: تلاش برای تخریب شورای نگهبان به معنی اجازه دادن برای نفوذ افراد غیرانقلابی به عرصه‌های مهم حکومتی است.
کد خبر: ۸۶۳۹۸۷۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت، اظهار داشت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم آذری‌زبان باید به دفعات بازخوانی شده و به عنوان معیار و ملاک عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش برخی گروه‌ها یا افراد برای ناکارآمد نشان دادن شورای نگهبان، افزود: مقام معظم رهبری تلاش برای تخریب شورای نگهبان را همگام و هماهنگ شدن خواسته یا ناخواسته با مخالفین نظام اسلامی عنوان و تاکید کردند که چنین افرادی به انقلاب اسلامی آسیب می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: اگر فقهای شورای نگهبان به زیر سوال بروند مجلس خبرگان رهبری مخدوش می‌شود و تلاش برای تخریب شورای نگهبان به معنی اجازه دادن برای نفوذ افراد غیرانقلابی به عرصه‌های مهم حکومتی است.

وی فقهای شورای نگهبان را معصوم ندانست و اظهار داشت: ما معتقد به عصمت خاندان نبوت و چهارده معصوم(ع) هستیم و به غیر از ایشان هر کسی در معرض خطا و اشتباه است، اما این دلیل بر تلاش برای تخریب شورای نگهبان نمی‌شود، چراکه فرد مومن، انقلابی و دلسوز که ممکن است در موردی تشخیص درست ندهد با فردی که با این انقلاب دشمنی دارد، یکی نیست.

امام جمعه ارومیه شرایط شورای نگهبان را به مانند پزشک و جراح معالجی عنوان کرد که مردم به ناچار به او اعتماد کرده و جان خود، اعضای خانواده و حتی فرزندان خود را به او می‌سپارند تا جراحی و درمان کند در حالی که امکان دارد پزشک معالج اشتباه کرده و جان آنان را به خطر اندازد.

وی یکی دیگر از مطالب قابل توجه در بیانات اخیر مقام معظم رهبری را اعتراض آمریکایی‌ها به تداوم شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران عنوان و تصریح کرد: دولتی که آشکارا علیه دولت و ملت ما نظر داده و علیه این حکومت برنامه‌ریزی می‌کند شایسته است که همواره مورد دشمنی قرار گیرد و اعتماد کردن به آن خطا است.

قریشی به تلاش انگلیسی‌ها برای دخالت در امور داخلی به‌ویژه انتخابات هفت اسفند 94 اشاره و اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی غربی‌ها به‌ویژه انگلیس و آمریکا برای سران کشور تعیین تکلیف می‌کردند و ملت ما اجازه نداشتند که بدون اذن آنان حتی اقدام به تعمیر لاستیک هواپیما کنند.

وی افزود: امروز رادیو بی.بی.سی به ملت ما می‌گوید که به فلان افراد رای دهید و به فلان رای ندهید، این مداخله در امور داخلی نظام اسلامی است، لذا ملت باید هوشیارانه رفتار کرده و با انتخاب شایسته‌ترین و اصلح‌ترین افراد نسبت به انقلاب و اسلام دشمنان را بیشتر از 22 بهمن امسال ناامید کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اذعان کرد: در حکومت دینی مشروعیت ولی و رهبر از سوی دین اسلام مشخص می‌شود، اما استقبال مردم از رهبران دینی و ولی‌فقیه سبب مقبولیت وی شده و مقدمات تشکیل و حفظ حکومت اسلامی را فراهم می‌کند.

وی گفت: بدون حمایت و قبول مردم حتی پیامبران الهی(ع) و امامان معصوم(ع) قادر به تشکیل حکومت دینی نشدند و جامعه اسلامی زمانی شکل گرفت که مردم مدینه به ملاقات پیامبر خاتم(ص) آمده و با ایشان بیعت کردند، بنابراین اگر مردم مومن و انقلابی ایران علاقمند به حفظ نظام اسلامی هستند باید مطیع ولی‌فقیه بوده و در جهت حفظ این نظام در صحنه‌های حساس به ویژه انتخابات حاضر شوند.

این مسئول با اشاره به شروع دوره تبلیغات کاندیدهای مجلس شورای اسلامی آنان را به رعایت اخلاق و اعتدال دعوت و تصریح کرد: بهترین راه تبلیغ برای هر فردی معرفی دستاوردها و اقدامات خویش است، اما باید نامزدها از ابتلا به کبر، غرور و منیت پرهیز کنند، چراکه منیت سبب گمراهی ابلیس شد.

امام جمعه ارومیه از نامزدهای انتخاباتی که مطمئن هستند رای چندانی نمی‌آورند خواست تا به نفع دیگر رقبا کنار بکشند تا افرادی که وارد مجلس می‌شوند با رای بیشتری انتخاب شده و در مجلس با قدرت بیشتری به نقش‌آفرینی بپردازند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به معرفی افراد متقی و صفات آنان پرداخت و گفت: افراد متقی همواره به یاد روز قیامت و لحظه مرگ خود هستند، چراکه یاد مرگ و روز حساب سبب بیداری دل انسان و عدم غفلت مومنان می‌شود.

قریشی با اشاره به عدم دوام و بقای دنیا ادامه داد: در گذشته کسانی به دنیا دل بستند و برای آبادانی آن از هر راه ممکن تلاش کردند که دنیا به آن‌ها وفا نکرد و با گرفتن جان‌شان آن‌ها را از همه علایق خویش جدا کرد مانند صدام حسین، قذافی، پادشاهان قاجار و پهلوی که امروز اثری از آنان در دنیا نیست و در قبر خود منتظر روز قیامت هستند.

وی در پایان به مباحث خانوادگی اشاره و ابراز کرد: یکی از بدترین صفاتی که ممکن است در یک خانواده مسلمان و مومن رخ دهد تحمیل خواست و نظر سرپرست خانواده بر اعضا آن و یا برعکس است، دین اسلام به ما اجازه نمی‌دهد در مواردی که دین آن را مباح شمرده و افراد را در انتخاب آزاد گذاشته است کسی نظرش را بر دیگری تحمیل کند.

ارسال نظرات