امام جمعه سلماس گفت: حرمت ایام فاطمیه در این روزها به بهانه‌های مختلف به ویژه تبلیغات انتخاباتی پایمال نشود.
کد خبر: ۸۶۳۹۸۶۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: نامزدهای انتخابات باید به معنای واقعی کلمه و به بهترین شکل حرمت و منزلت این ایام را حفظ کنند.

وی با خطاب قرار دادن اقشار مختلف مردم بر ضرورت انتخاب افراد معتقد به مبانی دین مبین اسلام، اصل ولایت فقیه و کاردان تاکید کرد، گفت: صرف اعتقاد قلبی و ایمان داشتن به این اصول و مبانی به هیچ عنوان تکافو نمی‌کند، بلکه باید در عمل نیز به این اصول اساسی توجه ویژه و جدی داشته باشند.

امام جمعه سلماس با در نظر گرفتن وعده‌های مختلف نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین ضرورت توجه به انتظارات و مطالبات اقشار مختلف مردم، خاطرنشان کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس باید از مطرح کردن وعده‌های غیرممکن خودداری کنند، همچنین از مطرح کردن شعارهای پوشالی برای جمع آوری آراء و جلب نظر آحاد مردم به طور جدی پرهیز شود.

موسوی فرا رسیدن ایام فاطمیه را مورد اشاره قرار داد، ضمن تسلیت گفتن به مناسبت این روزها بر ضرورت حفظ حرمت و منزلت این ایام توسط آحاد مردم به ویژه نامزدهای انتخابات‌های پیشرو تاکید و تصریح کرد: باید همیشه به ویژه در روزهای مصادف با حزن و اندوه ضمن رعایت اخلاق اسلامی نسبت به تبلیغات و فعالیت‌های مرتبط با انتخابات اقدام کنند.

این مسئول با خطاب قرار دادن نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ضمن خودداری از تخریب و مخدوش کردن چهره دیگران در اذهان عمومی هر کس برای معرفی خود اقدام کند، گفت: ریختن آبروی دیگران، تخریب چهره‌ها در اذهان مردم، دادن نسبت‌های ناروا به دیگران به هیچ عنوان روش درست و منطقی برای جلب نظر مردم نیست.

امام جمعه سلماس با اشاره به اظهارات سران کشور آمریکا مبنی بر اینکه « ما اجازه نمی‌دهیم در ایران سرمایه‌گذاری شود»، اضافه کرد: یکی از اهداف مذاکره‌کننده‌ها جذب سرمایه‌گذار خارجی بود، حال آنکه رهبری بارها بر ضرورت تکیه بر ظرفیت‌های درونی تاکید کرده‌ بودند.

مسئول حوزه‌های علمیه سلماس با اظهار اینکه رهبر معظم انقلاب به واسطه بینش عمیق، درک درست از اتفاقات و رویدادهای جهانی همچنین برخورداری از بصیرت سیاسی از بروز یافتن این قبیل ادعاها توسط سران غربی هشدار داده بودند، خاطرنشان کرد: همچنین مقوله اقتصاد مقاومتی را نیز بارها مورد تاکید قرار داده بودند، بنابراین باید در این سمت و سو گام برداشته شود.

موسوی با اظهار اینکه ایادی استکبار جهانی برای لطمه زدن به کشور ما تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، بیان داشت: در نخستین سال‌های پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران به طراحی و اجرای جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی دست زدند، در نهایت به دلیل توفیق حاصل نشدن تحریم اقتصادی و تهاجم‌های فرهنگی را رقم زدند.

این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اظهار اینکه در آستانه روزهای حساس برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم، بر ضرورت حضور توام با هوشیاری و آگاهی اقشار مختلف مردم در این آئین عبادی و سیاسی تاکید و تصریح کرد: صرف حضور یافتن کافی نبوده و باید تلاش ما بر این باشد که افراد اصلح و شایسته را انتخاب کنیم.

ارسال نظرات