خبرهای داغ:

یادواره سرداران و 1000 شهید سرافراز شهرستان خوی برگزار شد

همزمان با فرارسیدن نهمین سالروز شهادت سردار رشید اسلام سعید قهاری سعید، محمد حنیفه درستی و همرزمانش یادواره سرداران و 1000شهید سرافراز شهرستان خوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۹۸۲۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رئیس امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور دراین یادواره ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا گفت: در راه تداوم راه و روش شهدا باید با بصیرت قدم برداریم و در این راه موانع و آسیبها را شناسایی کنیم و نگذاریم که عواملی چون غفلت، قدرت پرستی، خودخواهی و ... ما را شهدا جدا سازد.

سردار محمد یوسف شاکری در این جمع معنوی و آکنده از عطر بوی شهدا که خانواده معزز شهدا علی الخصوص مادران و پدران شهدا به ارمغان آورده بودند، خاطر نشان کرد: زندگی در این دنیا همانند سفر است و ما به عنوان مسافران این سفر باید خود را برا ی هدف اصلی از زندگی که همان لقاء الله است آماده کنیم.

وی با اشاره به آیه شریه انا للله وانا الیه راجعون خاطر نشان کرد: نهاد وجودی انسان ودیعه الهی است و این سفر باید سفر فضیلتی باشد لذا باید خویشتن را تخلیه نمود تا از رذایل به فضایل برسیم و شهدا به حق این دین را ادا نمودند.

این مقام مسئول کشوری ادامه داد: خداوند در آیه شریفه« ولا تحسبن الذين قتلوا فی سبيل الله امواتا بل احيا عند ربهم يرزقون » خطاب به افرادی که گویند شهید مرد و تمام شد عین مردن مردم عادی می فرماید:1شهید زنده است و جاودان و2 شهید نسبی است یعنی فرهنگ شهید و شهادت همیشه هست تا از احکام قرآن دفاع کند تا با خون خود حرمت اسلام را حراست کند.

شاکری در ادامه انتخاب آگاهانه و تبعیت محض از ولایت فقیه را از ارکان اصلی شهادت عنوان کرد و غایت آرمان شهید را نیز ایجاد مدینه فاضله که معصومین در راسش قرار دارند معرفی کرد.

وی افزود: شهید مسیر رشد انسان را تسهیل و آسان می کند و انسان با تبعیت از راه شهید حکومت اصلی را پذیرا می شود و می داند این همان راه ائمه اطهار است.

رئیس امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار ی یادواره های شهدا را تذکر و تدبری عنوان کرد که لااقل ما در برهه ای از زمان یادمان باشد تیزبینی، مجاهدت، بصیرت و لبک گویی افرادی که به غیر خدا کسی را ندیدند و راه عشق به ابا عبدالله را ادامه دادند. یعنی«رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند »

وی با این عنوان هم که دشمن سعی دارد با خسته ساختن خانواده شهدا و مردم ایران بلوا و آشوب ایجاد کند، مردم را از فرهنگ اصیل اسلامی که شهید و شهادت است جدا سازد. اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد فتنه و تفرقه در بین امت مسلمان هزینه گزافی انجام می دهند اما مردم ما منویات رهبری را فصل الخطاب قرار می دهند تا دشمنان را از انجام هر نوع عملی بر علیه اسلام ناامید کنند.

شاکری در بخش دیگر ی از سخنان خو دبا اشاره به مسئله مهم کشور در آینده نزدیک امنیت را حاصل انتخابات صحیح و سالم عنوان کرد و افزود: دشمنان سعی دارند در انتخابات نفوذ داشته باشند تا بتوانند ترس، هراس و نگرانی و دلواپسی را به مردم ایران غلبه نمایند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ادامه داد: انتخابات یکی از صحنه هایی است همچون راهپیمایی یوم الله 22 بهمن که مردم باید حضور حداکثری داشته باشند که به گفته امام عزیزمان این انتخابات مصونیت بخش به کشور ماست و باید در انتخابات حضور پررنگ داشته باشیم.

شاکری افزود: براي اينكه راه درست را پيدا كنيم باید به قرآن تمسك بجوئيم و همانطوري كه شهدا با قرآن راه خود را پيدا كردند.

فرمانده سپاه خوی نیز در ابتدای این یادواره ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان دعوتی از شمال استان، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین عالی رتبه، خانواده شهدا و مردم شهید پرور شهرستان خوی اظهار داشت: شهدا پاسداري از اسلام، قرآن و ميهن اسلامي را وظيفه خود مي‌دانستند و به شايستگي در انجام وظیفه دینی خود عمل کردند و به فرمان امام خود راهی جبهه‌های جنگ شدند.

سرهنگ پاسدار علایی با اشاره به ارزش و مقام شهداء در جامعه اشاره کرد و افزود: اساسی‌ترین شاخصه یك ملت كه نشانگر بزرگی و عظمت آن ملت است، آثار به جا مانده از شهداست و جنگ 8 ساله ایران اسلامی نیز یكی از ماندگارترین این آثار است كه امروزه در سرتا سر جهان با نگاه كردن به این آثار مهم، غرور و اعتماد به نفس در وجود انسان ها به اوج می رسد.

وی همچنین با اشاره به ترویج فرهنگ شهادت و نقش شهدای ایرانی در کل دنیا تصریح نمود: شهدای ایران اسلامی برای حفظ اصالت فرهنگی فاطمی(س) و احیای دین اسلام در سراسر جهان به پا خواستند و این مهم ترین دلیل ماندگاری آن ها در اذهان عمومی است.

گفتنی است که پخش نماهنگ و کلیپ، مداحی برادر عاملی اردبیلی و قرائت دل نوشته ازفرزند شهید اکبری به نیابت از تمامی فرزندان شهدا از برنامه های جانبی این یادواره به حساب می آمد.

ارسال نظرات