راه حل مشکلات اقتصادی و رکود عمیق و نگران کننده با برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با آمریکا و متحدان غربی انها امکان پذیر نیست .
کد خبر: ۸۶۳۹۷۲۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امام جمعه ایلام حجت الاسلام و المسلمین لطفی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشتند : پروژه تخریب و تضعیف شورای نگهبان توسط برخی از خواص در ۱۲ بهمن در سالروز ورود امام در فرودگاه کلید خورد و متاسفانه تخریب نه بلکه واقعیت انتقام گیری از شورای نگهبان است چرا که شورای نگهبان سد محکم در برابر هجمه های آنها و مانع ورود آنها به مجلس شورای اسلامی می باشد .

تضعیف و تخریب شورای نگهبان توسط هر کسی چه آگاهانه و یا غیر آگاهانه همراهی با دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی است . سران فتنه و حامیان آنها در صدد ورود به خانه ملت بود تا از این رهگذر شکست های خود را در فتنه ۸۸ جبران و هم از نظام و رهبری انتقام بگیرند .

راه حل مشکلات اقتصادی و رکود عمیق و نگران کننده با برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با آمریکا و متحدان غربی آنها امکان پذیر نیست . مطالبه بحق مردم از دولت تدبیر و امید پس از توافق هسته ایی و اجرای برجام شکوفائی اقتصاد و بهبود وضع معیشت و ایجاد اشتغال برای میلیونها جوان بیکار جویای کار است . متاسفانه چندین ماه از توافق هسته ایی و اجرای برجام می گذرد نه تنها گشایشی در زمینه اقتصادی و رونق آن حاصل نشد ، حتی از شعارهای پر زرق و برق وعده های تحقق دوران طلایی پس از برجام فضای کشور پر کرده بود خبری نیست .

هنوز مردم به جزئیات برجام اول دقیقا آگاهی پیدا نکردند ، کلید اجرای برجام دو توسط بعضی از مسئولان ارشد دولت زده شد. بدتر از همه متهم کردن اقتصاددانان متعهد و دلسوز کشور به تند رویی و مانع تراشی در اجرای برجام است . اصولا تفکر نظام اقتصاد مقاومتی و پیوستن بدون چون و چرا به نظام سرمایه داری جهانی نمی تواند باعث حل کشکلات اقتصادی و نجات کشور از رکود باشد .

اولا نظام سرمایه داری حاکم بر جهان غرب بشدت منفعت گرا و صرفا برای کسب منافع و منابع بیشتر کشورهای پولدار طراحی شده است . در فرایند نظام سرمایه داری غرب سلطه اقتدار سرمایه داران باعث می شود که کشورهای ثروتمند هر چه بیشتر ثروتمندتر و کشورهای در حال توسعه فقیرتر شوند . اما در اقتصاد مقاومتی عمدتا بر توانائی های درونی اقتصادی و هم کاری با کشورهای در حال توسعه تکیه دارد . برای رشد سرمایه در داخل کشور نمی شود خود را به حلقه نظام سرمایه داری غربی وابسته کرد .

در نظام سرمایه داری جهانی ایده اصلی رقابت است و قطعا آنها با ابزارهای مهمی که در اختیار دارند در مقابل ما دست بالا را در زمینه های گوناگون خواهند داشت . اما در ایده اقتصاد مقاومتی باید خیلی خوب و با دقت برنامه ریزی کرد که ما در چه چیزهایی دارای مزیت نسبی هستیم و در آنها سرمایه گذاری کنیم . و علاوه بر این اصولا اقتصاد مقاومتی عدالت محور است و در صدد تامین منافع عامه و رفع نا برابری های اقتصادی است . اما در نظام اقتصاد سرمایه داری غرب عدالت اجتماعی و برابری اقتصادی معنا و مفهومی ندارد .

باید حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود فقط با اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی ابلاغی از طرف رهبری جستجو کرد . متاسفانه در مدت ۲/۵ سال از مدت فعالیت دولت فعلی هیچ کدام از وعده های اقتصادی و شعار های انتخاباتی تحقق پیدا نکرده است . الان قدرت خرید مردم بسیار ضعیف و گرانی کالاهای ضروری ، عدم مهار تورم جامعه را بشدت تحت تاثیر قرار داده است دولت باید تدبیری بیندیشد.مهار تورم توسط دولتمردان یکی از شعارهای انتخاباتی است.

۱۱ جمادی الاول سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بنا به روایت ۷۵ روز است . فاطمه زهرا آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن ستاره های فروزان ولایت قرار گرفته است . صدیقه کبری همسر ولایت و مادر امامت و یکی از مدافعان حریم ولایت بلکه تنها ترین قهرمانی است که در اوج اختناق اصحاب سقیفه و تنهائی غربت همسر گرامیشان حضرت امیر علیه السلام قیام کرد و با ایرادخطبه آتشی معروف به خطبه فدکیه نامشروع بودن حاکمیت را ثابت نمود البته در این راه به استقبال شهادت رفت و با شهادت خود فتنه گران سقیفه را رسوا نمود.

شرکت در انتخابات باید بعنوان وظیفه دینی ، انقلابی و ملی تلقی شود. حضور گسترده مردم در کنار صندوق های رای ضربه کوبنده بر دشمنان و یاوه گوئی های آنان و ناکام نمودن بدخواهان در رسیدن به اهداف خود شوم می باشد .

همه کاندیداهای محترم به رعایت قانون و ایجاد فضای دوستی و صمیمیت و رقابت سالم و دوری از تخریب یکدیگر ، توهین و تهمت به رقیب خود توصیه می کنم . کاندیدا باید از ریخت و پاش و هزینه های مالی پرهیز کنند . تبلیغات کاندیداها باید در فضای سالم و در شان ملت و نظام اسلامی باشد.


ارسال نظرات