امام جمعه شهرستان سامان گفت: مردم باید با بصیرت در انتخابات شرکت کنند تا فردی اصلح و آگاه وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شود.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۷۵
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دیدار با مردم آذربایجان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دو سال اخیر بارها و بارها خطر نفوذ دشمن را مطرح کرده اند و آن یعنی اینکه خطر نفوذ دشمن جدی است یعنی احتمال نفوذ در مجلس شورای اسلامی هم مطرح است و مردم باید آگاه باشند و ضد خواست دشمن عمل کنند.

امام جمعه شهرستان سامان گفت : آمریکایی ها این را بدانند که مستقیماً با این ملت طرفند و حرف اول و آخر را ملت پیرو ولایت فقیه می زنند که این ملت پیرو ولایت فقیه با صدای بلند «مرگ بر آمریکا» را فریاد می زند و این ملت پیرو ولایت فقیه هفته ی آینده نمایندگانی را انتخاب خواهند کرد که در برابر دشمن، در برابر کد خدا محکم بایستند.

وی با بیان اینکه کاری که دشمن می کند افکار عمومی مردم را از اهداف پلید خود غافل می کند، لذا در این راستا دقت، بصیرت و آگاهی می خواهد.

خطیب جمعه سامان به یکی دیگر از محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اشاره کرد و آن حمایت قاطع و جدی از جایگاه قانونی و اسلامی شورای نگهبان دانست.

حجت الاسلام ملک پور خاطر نشان کرد: آمریکایی ها از همان ابتدای انقلاب با شورای نگهبان مخالف بودند و برای همین یکی از طرح های دیرین آمریکایی ها حمله به شورای نگهبان به منزله حمایت از تک تک جزئیات و تصمیمات و یا مخالفت با انتقاد نیست اما گاهی به بهانه ی انتقاد یا اصلاح برخی به شورای نگهبان حمله می کنند و سعی در تضعیف این جایگاه مهم دارند که این کار با اهداف و خواسته های آمریکایی همراست و خلاف مصالح کشور و مردم است.

امام جمعه شهرستان سامان وی در ادمه یادآور شد: کسانی که به شورای نگهبان حمله می کنند در واقع از آرمان ها و خواسته های نظام فاصله گرفته اند و تعجب از آن عده ای می باشد که هنوز مدعی همراهی با امام راحل هستند ولی روبروی آن ایستاده اند.

وی به حقانیت شعار مرگ بر آمریکا از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و اظهار کرد: آن سیاست مدار آمریکایی اعتراض می کند که چرا مردم مرگ بر آمریکا می گویند، در واقع مردم باید مرگ بر آمریکا بگویند چرا که این گذشته، سابقه و عملکرد شماست که در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند، پیاده روی می کنند که این برای دیدارهای دیپلماتیک است و فاقد هر گونه ارزشی است.

ملک پور به یکی از اهداف مذاکره کنندگان اشاره کرد و آن این بود که با سرمایه گذاری خارجی، گشایش اقتصادی ایجاد شود اما در حال حاضر مشاهده می کنیم در دو روز اخیر مسئول آمریکایی گفته است که کاری خواهیم کرد که کسی جرات نکند در ایران سرمایه گذاری کند و آن بدین معناست که نمی شود به آمریکا اعتماد کرد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها این را بدانند که مستقیماً با این ملت طرفند و حرف اول و آخر را ملت پیرو ولایت فقیه می زنند که این ملت پیرو ولایت فقیه با صدای بلند «مرگ بر آمریکا» را فریاد می زند و این ملت پیرو ولایت فقیه هفته ی آینده نمایندگانی را انتخاب خواهند کرد که در برابر دشمن، در برابر کد خدا محکم بایستند.

امام جمعه شهرستان سامان تصریح کرد: هیچ مردمی از ترسو و بزدل بودن نمایندگانشان سودی نبرده اند و نخواهند برد.

ملک پور اظهار کرد: مجلسی که در برابر آمریکا سر خم کند یا دنبال اشرافی گری باشد، مصالح کشور را می فروشد و مردم را بدبخت می کند.

خطیب جمعه شهرستان سامان به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و اول اسفند ماه سالروز حمله هواپیمای رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافربری و شهادت چهل تن از هم میهنانمان از جمله شهید محلاتی را یادآور شد و افزود: مصادف این روز را روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی به نقش روحانیون در تاریخ صد ساله این مرز و بوم اشاره کرد و آن را بسیار چشمگیر و تاثیر گذار دانست.

امام جمعه شهرستان سامان در این راستا به شهادت یکی از روحانیون مدافع حرم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اشاره کرد و شهید «حجت الاسلام محمد علی قلی زاده» را اولین شهید روحانی مدافع حرم در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و یاد و خاطره ی همه شهدای اسلام و شهدای روحانیت را گرامی داشت و برای آنان از خداوند متعال علو درجات را مسئلت کرد.

خطیب نماز جمعه سامان به سیزدهم جمادی الاول شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به روایت 75 روز اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این ایام به تفکیک برنامه های عزاداری فاطمیه در این شهرستان پرداخت.

وی در پایان خطبه، از مردم ولایتمدار شهرستان سامان خواستار انتخابی فردی آگاه، دقیق و اصلح و مشارکت حداکثریشان در پای صندوق های رای در انتخابات هفته ی آینده شد.

ارسال نظرات