شهدای مدافع حرم پرچمداران عاشقی هستند که در عصر حیرانی دیپلماسی عشقشان اعجازی به پا می کند.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۱۱
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به راستی که چگونه می‌توان تفسیر و تعبیر کرد که یک انسان در قرن بیست و یک و در بین جاذبه‌های متنوع برای زیستن و بودن، رفتن را انتخاب می‌کند و نامش می‌شود شهید مدافع حرم.

امروز جنگ به پایان رسیده اما پس از گذشت نزدیک به سه دهه از روزگار دفاع مقدس، مجدد شاهد رخ نمایی تصاویر شهدایی هستیم که در جبهه‌های جنگ به شهادت می‌رسند و راه نورانیشان را برابر دیدگان ما عیان می کنند؛ جبهه‌های جنگی که باز هم نمایی تلخ از شقاوت و دشمن تراشی‌هایی است که استکبار میان شریعت‌ها و مسلک‌های گوناگون به وجود آورده تا خون‌های به ناحق ریخته، گواهی باشد بر حقانیت دین برابر این جهان خواران.

چند ماهی است که از گوشه و کنار خبر و نام شهدای مدافع حرم در سوریه به گوش می‌رسد و بسیاری از آنها جوانند و فرزندان خردسال دارند، اینها را چه شده که خانواده را رها می‌کنند و به جایی خارج از مرزهای ایران برای دفاع می‌روند.

در برهه‌ای که مادیات و جلوه‌های پر زرق و برق دنیوی بر بسیاری از معنویات غلبه کرده و دلبستگی‌های بسیار، دل بریدن از داشته‌ها را به شدت دشوار کرده است، مردانی بی ریا و پاکدل از جنس ایثار و اقتدار، دفاع از حریم اسلام و ائمه معصومین(علیه‌السلام) را بر هر چیز اولی دانسته و راه یکی از پرخطرترین و پیچیده ترین جبهه های مبارزه را در پیش گرفته‌اند.

به راستی چند نفر را می‌توان سراغ گرفت که با بهره‌مندی از چنین توان و قدرت روحی، دل از وابستگی‌ها کنده و مسیری را در پیش بگیرند که امید بازگشت در آن بسیار اندک است؟ دست‌های ما برابر چنین عظمت و از جان گذشتگی‌هایی تهی است و نمی‌توانیم ارج و اجری به قدر وسعت روح این افراد به آنان عرضه کنیم. حال آنکه به طور قطع این مردمان آرمانشان دریافت بزرگترین و بهترین پاداش از درگاه خدایی است که به شوق وصل او به سوی چنین هدف دشواری گام برداشته‌اند.

در این راستا جوانانی از دیار سرسبز گیلان هم فوج فوج به سمت دفاع از حرم بانوی صبر می‌روند که تا کنون 8 نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

شهیدان علیزاده، عطری، خوشه بر، طاهر نیا ، سیرت نیا  حبیب روحی و حامد کوچک زادهشهدا یمدافع حرم گیلانی هستند که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا کردند.

بعد از شهادت شهدای مدافع حرم گیلان، جوانان زیادی از گوشه گوشه شهر مشتاق رفتن به دفاع از حرم بانوی صبر هستند، که در این راستا با یکی از جوانان شهرمان که مسافر سوریه است گفت‌وگویی کوتاه انجام داده‌ایم؛

جوانانی که امروز در قامت «مدافعان حرم» خبرساز می‌شوند پرچم‌داران عاشق هستند

این سرباز ولایت که متولد دهه هفتاد است گفت: خیلی وقت بود که هوایی شده بودم هروقت تلویزیون حرم را نشان می‌داد بی اختیار گریه می‌کردم ودلم می خواست که آنجا بودم ولی نه راهش را می‌دانستم ونه کسی واسطه شده بود تا اینکه یکی از دوستان درباره رفتن به سوریه بامن صحبت کرد و ثبت نام کردم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(سلام‌الله علیها) در زمان حیاتشان سختی‌های زیادی کشیده‌اند ولی ما دیگر اجازه نمی‌دهیم تا کسی به حرم ایشان بی‌احترامی کند، افزود: ان‌شالله که حضرت علی موقع جان دادن ، که ما برای دفاع از حرم زینب(سلام‌الله‌علیها) به سوریه می‌رویم و ما به حسین(علیه‌السلام) لبیک می‌گوییم دست مارا بگیرند و در آخرت شفیع ما باشند.

این جوان مدافع حرم با بیان اینکه هرجا که اهل بیت(علیه‌السلام) باشند، خاک،وطن و حریم ماست پس باید دفاع کرد، گفت: جوانانی که امروز در قامت «مدافعان حرم» خبرساز می‌شوند پرچم‌داران عاشقی هستند که به راحتی نمی‌توان برمبنای محاسبات عقل معاش، قضاوت‌شان کرد؛ ثروت آن‌ها عشقی است که قابل تحریم نیست.

 

 

ارسال نظرات