خبرهای داغ:

برترین های مسابقات سراسری قرآن کریم در شاهرود تجلیل شدند

مراسم تجلیل از 49 نفر فعال قرآنی که در رشته های مختلف در مسابقات سراسری رتبه های برتر کسب کردند برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۹۵۵۷
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جان محمد خوب پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در آیین تجلیل از برترین های قرآنی شاهرود در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود بیان کرد: تعداد 500 نفر از فعالان قرآنی شاهرود در آزمون سراسری قرآنی در 17 رشته با هم به رقابت پرداختند . خوب پور گفت : این افراد شامل هفت نفر حافظ کل قرآن کریم و نیز 42 نفر که در رشته های مختلف قرانی فعالیت می کنند ، هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در آیین تجلیل از برترین های قرآنی گفت: تعداد 500 نفر از فعالان قرآنی شاهرود در آزمون سراسری قرآنی در 17 رشته با هم به رقابت پرداختند .

وی افزود: مجری آزمون سراسری قرآن کریم موسسه جامعه القرآن کریم شاهرود بود که باهمکاری دیگر موسسه های قرآنی و مذهبی شهر ستان آن را به سرانجام رساند.

خوب پور با بیان اینکه هرکجا که مردم وارد عمل و میدان کار می شوند نتیجه خوب ،سریع و مثبت است ،تاکید کرد: موسسه های فرهنگی ،قرآنی و مذهبی از جمله جلوه های ورود مردم در انجام مناسب امور هستند.

وی ادامه داد:12 موسسه فرهنگی و قرآنی در این شهرستان دارای مجوز هستند که از این تعداد هشت مورد در شهر شاهرود مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: در اجرای این آزمون قرآنی ، موسسه های فرهنگی قرآنی سکینه بنت الحسین(ع) ،بین الحرمین و یاسین شاهوار در اجرای خوب و مناسب برنامه ها به یاری موسسه جامعه القرآن شاهرود و این اداره آمدند.

همچنین امام جمعه شهر رودیان در این آیین گفت: قرآن کریم مجموعه دین و دین مجموعه برنامه زندگی و سعادت انسانها ست.

حجت الاسلام عباس معصومی افزود: چنانچه در گروه متقین باشیم و خطوط قرمز دین را رعایت کنیم شامل هدایت ویژه و خاص الهی خواهیم شد که در آن گمراهی و ضلالت هرگز راهی ندارد.

وی تاکید کرد: دین اسلام به عنوان تکمیل ترین برنامه هدایت انسانها قبل از اینکه تامین کننده اعتقادات و آخرت بشرباشد تامین کننده دنیای افراد است.

وی با بیان اینکه با عمل به قرآن ریشه تمامی گرفتاری های انسان خشکانده خواهد شد ، ادامه داد: در آیات قرآن آمده است اگر در زمین فساد و گرفتاری وجود دارد به دست خود مردم ایجاد شده است.

وی بااشاره به آمار بالای تخلفات و مرگ ومیر جاده ای بر اثر تخلفات رانندگی در ایران گفت : آمار بالای تلفات جاده ای نتیجه عدم عمل به قانون است.

معصومی گفت: عمل به دستورات الهی و قرآنی همانطور که عمل به قوانین تضمین کننده سلامت افراد در رانندگی است ، باعث افزایش آستانه تحمل ، کاهش آسیب های اجتماعی ،سلامت روحی و روانی فرد و جامعه ودر نهایت سعادت ،رشد و تکامل بشر است.

وی اضافه کرد : به هر اندازه که به قرآن و دستورات الهی عمل کنیم از فساد ،گرفتاری ها و مشکلات دور خواهیم شد و در آسایش و سعادت زندگی خواهیم کرد.

در این مراسم محمد حسین عامری پنج ساله باقرائت خطبه ای از تهج البلاغه حاضران را به وجد آورد و اجرای تواشیح ، خواندن متن ادبی و اهدای لوح از دیگری برنامه های این آیین بود.

شیدا کلامی حافظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات هم جایزه ویژه سفر به کربلای معلی را از آن خود کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها