فرمانده خمینیون لبنان چه کسی بود؟
خواهر 'عماد مغنيه' از سرداران جهادي حزب الله لبنان معروف به حاج رضوان مي گويد: مادرم حدود چند ماه پيش خواب ديد که در يک مراسم عزاداري، عماد کوله اي پر از مهمات در دست دارد، از وي پرسيد با اين بسته به کجا مي رود؛ عماد جواب داد: عازم مصرم، براي پيروزي جوانان.
کد خبر: ۸۶۳۹۵۴۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، صفحات زندگی کوتاه شهید حاج عماد مغنیه پر ازحماسه و ایثار است، گرچه کمتر کسی به همه این صفحات دسترسی دارد اما درعظمت این شهید بزرگوار همین بس که به گفته مادرش امام خمینی(ره) او را فرزند خود نامیدند و رهبرمعظم انقلاب آرزوکردند در قیامت از شفاعت این شهید بهره مند شوند.

در هشتمین سالگرد عروج این عزیز سفر کرده، خبرنگار ایرنا در بیروت بر آن شد تا در مصاحبه ای با خواهر این شهید، زوایای زندگی پر برکت این شهید را بررسی نماید.

‘زینب فایز مغنیه’ در این گفت و گو وعده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را یاد آور می شود و می گوید: زوال و نابودی رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت بهترین و مناسب ترین پاسخ به عملیات ناجوانمردانه ترور عماد است.

وی ضمن تاکید بر ادامه راه حسینی برادرش به رهبری سید ‘حسن نصرالله’ با اشاره به ویژگی های اخلاقی حاج عماد افزود: عماد نه تنها یک برادر بلکه برای همه ما یک پشتبان بود و شهادت او شوک بزرگی را بعد از شهادت دو برادر دیگرم به همه ما وارد کرد ولی باید گفت که او با شهادتش به آن چیزی که می خواست رسید و عزت و کرامت را به دست آورد لذا از این لحاظ شهادت وی برای ما خسارت به حساب نمی آید.

خواهر این شهید ادامه داد: هنوز هم خیلی ها هستند که نسبت به درجه و رتبه هایی که برادرم در سطح جهادی، معنوی و حتی شهادت کسب کرده، غبطه می خورند؛ او هیبت خاصی داشت و ما نسبت به او احساس افتخار و عزت می کردیم.

زینب مغنیه در مورد ارتباط با برادرش گفت: ما به عنوان خواهر و برادر رابطه خوبی با هم داشتیم؛ علی رغم تفاوت سنی بیست و یک ساله ما. به راستی با شهادت وی گرانبها ترین شخص در زندگی ام را از دست دادم. من یک قهرمان، یک رهبر، یک برادر و همه عشق و محبت خود را با رفتن عماد از دست رفته دیدم اما این مرحله را با توجه به صحنه کربلا و ایثارگری های اهل بیت و نیز با توجه به درجه عالی برادرم نزد خدای متعال و جایگاهش نزد رزمندگان مقاومت سپری می کنم.

زینب مغنیه در ادامه مصاحبه خود در رابطه با زندگی سخت و امنیتی برادرش و اثر آن بر زندگی خانوادگی تصریح کرد: قبل از شهادت او ما همیشه از معرفی خود پرهیز می کردیم و عده بسیار کمی اطلاع داشتند که من خواهر عماد مغنیه هستم ولی امروز همه از این امر آگاه هستند. ما در دوران حیات عماد برای حفظ جان او از رابطه خویشاوندی با کسی سخن نمی گفتیم ولی امروز با کمال افتخار می گویم که من خواهر سه شهید فؤاد، جهاد و عماد مغنیه و تمامی شهیدان مقاومت اسلامی هستم.

وی ادامه داد: من و خانوده ام در راستای مصالح حزب الله به رهبری سیدحسن نصرالله و در مسیر ولایت فقیه در سایه ولی امر مسلمین آیت الله سید علی خامنه ای قرار داریم؛ من فرزند انقلاب اسلامی هستم که امام خمینی(ره) آن را بر پایه نهضت حسینی بنیان گذاری کرد.

وی در پایان با اظهار تعجب از گفته برخی که خواهان انجام عملیات انتقام جویانه فوری به تلافی ترور برادرش هستند، گفت: دشمن صهیونیستی به خوبی می داند که وجودش در سرزمین فلسطین به دست رزمندگان مقاومت که عماد آنها را تربیت کرده و آموزش داده، کوتاه و رو به زوال و فنا است و این بهترین انتقام برای ما خواهد بود.

ارسال نظرات