خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:

هسته اصلی داعش و وهابیت در عربستان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه خطرناک‌ترین فرقه سلفی، وهابیت است، گفت: هسته اصلی داعش و وهابیت در عربستان است که مشکلات فراوانی را برای شیعیان و اهل سنت منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپایی به بار آورده اند.
کد خبر: ۸۶۳۹۵۲۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسن یارعبادی امروز در همایش شناخت ادیان و فرق اسلامی اظهار داشت: ادیان و فرق اسلامی به دو دسته تقسیم می شوند، بخش اول در مورد اهل سنت و بخش دوم مذهب دیوبندیه که امروزه بسیاری از مشکلات منطقه از این مذهب نشأت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اکثر کشورهای همسایه ایران، از جمله هند و پاکستان اهل سنت هستند بنابراین نیاز است که ما با فرق اهل سنت نیز آشنا باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار افزود: از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان یک میلیارد و ۳۰۰میلیون نفر اهل سنت و ۳۰۰ میلیون نفر شیعه هستندو

وی با بیان اینکه مذهب ۴۸ کشور دنیا اسلام است، گفت: تعداد اهل سنت ایران ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که بیشتر در شهرهای مرزی ایران سکونت دارند.

عبادی با اشاره به مذاهب و گرایش‌های اهل سنت افزود: خطرناکترین این فرق مذهب سلفی است که آنان معتقدند شیعه منحرف است و از جمله این مذهب اخوان المسلمین است که شیعه را کافر می داند.

وی با بیان اینکه از جمله جریانات سلفی، وهابیت و دیوبندیه است، گفت: خطرناک ترین فرقه سلفی، وهابیت است که هسته اصلی داعش و وهابیت در عربستان است که مشکلات فراوانی را برای شیعیان و اهل سنت منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپایی به بار آورده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار در ادامه با اشاره به گروه‌های تروریستی جیش العدل، انصارالفرقان و جندالشیطان که در استان سیستان و بلوچستان جوانان و پاسداران ایران اسلامی را به شهادت می رسانند، تصریح کرد: این گروه‌ها ضد شیعی هستند.

وی در پایان گفت: شیعیان باید برای آشنایی بیشتر با عقاید و نظرات دیگر ادیان اسلامی کتب و مقالاتی با این موضوع مطالعه کنند و با اهداف گروهک های تروریستی واقع در منطقه آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار