ما در بحث جریان گفتمام انقلاب اسلامی قائل به مبارزه با جبهه استکبار و جنگیدن در جبهه حق و دفاع از مظلومان هستیم اما جریان غرب گرا ، ستیز را قبول ندارند و می گویند: منافع ملی ایجاد می کند با هم تعامل داشته باشیم که این همان حرف اردوگاه مخالف است.
کد خبر: ۸۶۳۹۴۴۴
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست سیاسی «مشق حضور» که دیروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایلام برگزار شد، با طرح این سئوال که چرا آن انتظاراتی که از نمایندگان داریم، محقق نمی شود، گفت: برخی این پرسمان را مطرح می کنند که چرا با وجود 37 مجاهدت تعالی در عرصه‌های مختلف علوم و فنون، قرارگیری در رتبه های یک تا 10 در 30 رشته علمی بنیادین، پیشرفت در شرایط سختی تحریم و جنگ با وجود تبعیض، فقر و فساد اهداف انقلاب محقق نشده است.
 
وی در تحلیل عدم تحقق آرمان‌های انقلاب تصریح کرد: مبانی فکری برخی از کسانی که رای ملت را به خود اختصاص داده اند، با گفتمان انقلاب همخوانی ندارد؛ برخی از مسئولان که در راس نظام هستند، مبانی فکری‌شان با سیره امام و انقلاب تناسب ندارد؛ بسیاری از کسانی که فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند، بعد از آنکه به نان و مسئولیتی رسیدند، مبارزه با فساد، دنیاطلبی، قدرت طلبی و رذایل اخلاقی را فراموش می کنند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور به دشمنی 37 ساله آمریکا در برابر ایران اشاره و تاکید کرد: با وجود ضربه ها و توطئه هایی که به خرج می دهند، ملت ایران قله های پیشرفت مادی و معنوی را فتح کرده است، ما به دنبال تشکیل جامعه اسلامی هستیم که در آن مردم در اوج معنویت در رفاه زندگی کنند، جامعه دینی ما به دنبال تشکیل جامعه مهدوی و علوی است.
 
گودرزی با بیان اینکه فرهنگ عمومی کشور ایراد دارد؛ به گونه ای که چند برابر سایر کشورها به مصرف گرایی گرایش داریم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند چند ساعت از روز به صورت مفید کار می کنیم؟ تمایل داریم راه صد ساله را یک شبه طی کنیم، چند نفر پول خود را در تولید به کار می برند تا اسباب اشتغال زایی شود؟ هر چقدر قانون گریزی زیاد باشد، فسادهای اقتصادی کلان نیز بیشتر می شود.
 
وی تصریح کرد: 37 سال از انقلاب می گذرد وقت آن رسیده که دقیق تر درباره مبانی آن بحث کنیم، از ابتدای انقلاب تا کنون دو گفتمان اصولگرایی و اصلاح طلبی در حال فعالیت هستند پیش از انقلاب نیز دو جریان انقلابی و غرب گرا در کشور فعالیت می کردند دولت اصولگرایی که هشت سال در راس قدرت بود تا چه میزان به فرهنگ توجه داشت؟ اصول توسعه اقتصادی را بر مبنای چه اصولی طرح ریزی می کرد؟ کارشناسان دستگاه دیپلماسی تا چه میزان با مولفه های انقلاب سروکار دارند؟ این سئوال ها باید با خط رهبر و امام ارزیابی شود. مقام معظم رهبری فرمودند می خواهید انقلاب را بشناسید ببینید چه فرمایشاتی در کلام امام فراوانی دارند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با تاکید بر این مطلب که وقت آن رسیده است که از دسته بندی های سطحی سیاسی خارج شویم و نگاه کلان داشته باشیم، بیان کرد: رهبر انقلاب بر تقویت روحیه انقلابی به عنوان یکی از سه اولویت مهم تاکید دارند ایشان به ما حجت می دهند که عده ای می خواهند خط امام را تهدید کنند. اسلام آمریکایی لیبرالیست اسلام عاری از سیاست و انسان محوری در مقابل اسلام ناب محمدی قد علم کرده اند؛ اما در اسلام ناب فرهنگ پایه و اساس تمام ارکان قرار می گیرد؛ اما در فرهنگ غربی جامعه در قالب کسب سود و منفعت مالی تعریف می شود حتی امنیت نیز با قرائت لیبرال مطرح است.
 
گودرزی گفت: معضلات اجتماعی، طلاق، بیکاری، افزایش سن ازدواج، بالا رفتن محرومیت و فقر ماحصل مدل توسعه غربی است که شکاف طبقاتی ایجاد کرده است. یک عده معدود را مرفه می کند و عده ای که فقیر هستند باید زجر بکشند که بقیه در رفاه باشند.
 
وی به سیاست خارجی امام اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند ملت ما همان امت واحده ای است که در جغرافیا نمی گنجد امام در دوم آذر 67 تاکید کردند بروید حکومت جهان اسلام را تشکیل دهید باید پرچم لا اله الا الله در قله های جهان به اهتزاز درآید و نیز فرمودند ما از دیگران بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت از سوی دیگر آقای ظریف در سخنرانی های خود سعودی ها را با لفظ برادر خطاب می کند و می گوید هیچگاه از واژه دشمن استفاده نمی کنم. ایشان براساس کدام مبانی فکری این سخنان را ایراد می کنند؟ وزیر امور خارجه کشورمان صحیفه امام را مطالعه کنند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: ما در بحث جریان گفتمان انقلاب قائل به مبارزه با استکبار جنگیدن در جبهه حق و دفاع از مظلومان هستیم امام جریان غرب گرا ستیز را قبول ندارد و می گوید منافع ملی ایجاب می کند با هم تعامل و رابطه داشته باشیم.
 
گودرزی تاکید کرد: سریع القلم آمریکا را دشمن ایران نمی داند مگر می شود دشمنی 200 ساله انگلیس و آمریکا با ایران را نادیده گرفت آقای سریع القلم! منتظر هستید بیش از این به ایران ضربه بزنند. سبک زندگی ما اسلامی و براساس قرائت تفسیر قرآن و امام است؛ در حالی که سبک زندگی غربی سکولار و انسان محور است؛ به گونه ای که دین و معنویت در آن جایگاهی ندارد.
 
وی به تعریف اتفاقات جریان روشنگری در ایران مبنی بر اینکه ما از اسلام با محدود کردن آن در نماز و روزه اسلام حداقلی را ارائه کنیم، تصریح کرد: گفتمان انقلاب قائل به نقش اساسی مردم است، ذات اسلام و حکومت اسلامی در آن جریان دارد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی به پیشنهاد غربگرایان به مقام معظم رهبری مبنی بر ممانعت از رای مردم و انتخاب یک فرد به عنوان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: یک عده در ظاهر با مردم هستند؛ اما علیه ملت عمل می کنند معظم له تصمیم گیری مردم را مبنای حاکمیت عنوان کرده اند. اندیشه امام و رهبری راجع به نقش مردم در حاکمیت 10 تا 20 درصد برای مردم تبیین شده است اگر اندیشه ولایت در حاکمیت عمل می کردیم دموکراسی غرب به گرد پای ما نمی رسید.
 
گودرزی مبنای فکری غرب گرایان داخلی را شتافتن به سمت سازش و همبستگی با آمریکا عنوان کرد و گفت: دولت به این موضوع که وظیفه اش وضع قانون و بسترسازی برای تربیت انسان هاست، اعتقادی ندارد و می گوید تبیین فرهنگ و دین به حاکمیت مربوط نیست در این شرایط دشمن نیز بر عرصه های فرهنگی و اقتصادی ما تاخت و تاز می کند.
ارسال نظرات