برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ایران چهره‌های جدید و با استعدادی را در این عرصه به جامعه معرفی می‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۹۴۱۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قصه‌گوی شرکت‌کننده استان چهار محال و بختیاری در هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که قصه سگی که قار قار می کرد را در این جشنواره روایت می‌کند، اظهار کرد: از جشنواره‌های قصه‌گویی به عنوان یک دانشگاه علمی و تخصصی نام برد و با تاکید بر جنبه آموزشی آن گفت: تکنیک و هنر در ترکیب با هم می‌توانند یک قصه‌گویی خوب را به نمایش بگذارند و آن چه در جشنواره‌ها روی می‌دهد تاثیر زیادی در تبادل تکنیک‌ها و آموزش شیوه‌های مختلف هنری به قصه‌گویان دارد.

نوشین فرهادی در همین حال قصه‌گویی را تقویت‌کننده قدرت تجسم فکری و تصویرهای ذهنی در کودکان دانست.
وی با تاکید بر نقش قصه در بازآفرینی تصویرهای موجود در قصه از سوی کودک گفت: قصه‌گو با ایجاد ترکیبی زیبا از واژه و تصویر در قالب قصه‌گویی، پردازش و تجسم ذهنی را درکودکان تقویت کرده و قدرت تجسم و تطبیق با واقعیات اجتماعی را در او پرورش می‌دهد.

قصه‌گوی چهارمحال و بختیاری افزود: قصه‌گویی از متون کهن به بزرگ‌سالان فرصت می‌دهد پای کودکان را به میدان تجربه‌ها بکشانند.

وی در پایان از گسترش دایره واژگان کودک سخن گفت و افزود: قصه با ایجاد همزادپنداری و مقایسه با جامعه، وسعت دید و دایره کلمات مخاطب را افزایش می‌دهد.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای 27 تا 30 بهمن 1394 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات